וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקטרה מחפשת באג בדיוטי פרי

עדי דברת

30.7.2008 / 13:34

דורשת צו מניעה זמני לביטול זכיית באג במכרז להפעלת החנויות למוצרי חשמל בנתב"ג. הרקע: אישורים שקיבלה להגדלת ושינוי מבנה החנות

חברת אלקטרה מוצרי צריכה הגישה עתירה מנהלית וביקשה להוציא צו מניעה זמני שיבטל את המכרז לחנויות למוצרי אלקטרוניקה, חשמל, מחשבים ומוצרי צילום בדיוטי פרי שבנתב"ג - כך נודע ל-TheMarker.

בעתירה שהוגשה היום לבית המשפט לעניינים מנהליים, טענה אלקטרה כי השינויים שאושרו לחברת באג, הזוכה במכרז, על ידי רש"ת (רשות שדות התעופה) להגדלת ושינוי מבנה החנות, מקימים עילה לביטול תוצאותיו. לדברי החברה, מספר גורמים שרכשו את מסמכי המכרז פנו לרש"ת במסגרת שאלת הבהרה האם ניתן יהיה להגדיל או לשנות את מבנה החנות ונענו בשלילה. בנוסף, טוענת אלקטרה, ההצעה של באג לא עומדת במינימום המחיר הנדרש בדיעבד, כלומר לאחר אישור ההרחבה.

כפי שפורסם ב-TheMarker, רשות שדות התעופה (רש"ת) פירסמה באמצע אפריל מכרז חדש בתחום עקב הפסקת ההתקשרות עם רשת סקאל, שתסגור את החנות שבנתב"ג ב-31 באוגוסט 2008. זאת כתוצאה מחוסר כדאיות כלכלית, ולפני תום המועד המקורי של הזיכיון.

רשת באג זכתה במכרז ואמורה להפעיל את החנות בדיוטי פרי במקום קודמתה, סקאל, בחודש אוגוסט. באג היתה אומנם החברה היחידה שהשתתפה במכרז אך שקם אלקטריק רכשה את מסמכי המכרז ובחרה שלא לגשת. עוד רכשו את המסמכים ולא ניגשו: ניופאן ובסט ביי.

המכרז החדש קבע כי החנות תחולק לשני מבנים מה שגרר תגובות נזעמות מטעם החברות המעוניינות להתמודד שטענו כי מדובר במבנה לא הגיוני. הרשות אישרה אומנם לאחר מכן לחברות להתמודד רק על אחד משני המבנים אך החברות עדיין סברו שמדובר במבנה בעייתי.

לפני כחודש, ולאחר שהוכרזה כזוכה במכרז, הגישה באג בקשה לרש"ת כי יותר לה להגדיל את שטח החנות ואת החזיתות. כפי שנחשף ב-TheMarker, רש"ת אישרה לבאג להגדיל את שטח החנות בכ-150 מטר לכ-640 מטר.

בהתאם לתנאי המכרז החדש, ההתקשרות עם הזכיין החדש תחל ב-1 בספטמבר 2008 ותימשך עד תום 41 חודשים ממועד זה, כלומר עד סוף ינואר 2012, אלא אם ייקבע אחרת על ידי רש"ת. על פי תנאי החוזה החדש, רש"ת תהיה רשאית להאריך את תקופת הזיכיון עד לפרק זמן של שנתיים, אך אורכן הכולל של כל תקופות ההארכה לא יעלה על ארבע שנים.

באלקטרה אישרו את הידיעה. מרשות שדות התעופה נמסר כי לא ידוע להם על הגשת הבקשה. עוד נמסר כי תנאי החוזה, שהיו שקופים וידועים לכל מי שרכש את תנאי המכרז, קבעו בצורה ברורה כי לרש"ת הזכות להרחיב את השטחים שיירכשו וכי גם התעריף לכל מטר נקבע בתנאי המכרז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully