וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי הגיש התנגדותו להקפאת ההליכים של נידר: החוב לבנק הוא 234 מיליון שקל ולא 112 מיליון שקל

הילה רז

30.7.2008 / 14:35

"נידר הגיעה לסוף דרכה, היא אינה מעסיקה עובדים רבים ואין לה צבר הזמנות או מלאים המצדיקים המשך פעילות"

בבקשת הקפאת ההליכים שהגישה נידר לבית המשפט בתחילת השבוע, הסבירה החברה כי היא נקלעה למצוקת מזומנים זמנית וביקשה כי בית המשפט יורה על הקפאת ההליכים המשפטיים נגדה ל-90 יום. זאת על מנת שבעלי השליטה, משפחת רחמין, יוכלו להשלים את ביצועה של תוכנית הבראה. חובות החברה לכלל נושיה הוערכו על ידה בסך כולל של כ-245 מיליון שקל.

בבקשת הקפאת ההליכים הצהירה נידר כי חובה כלפי לאומי הוא כ-112 מיליון שקל, וכנגדו ציינה נידר כי שועבדה קרקע של פרויקט הולילנד שהוערכה על ידי נידר בשווי של כ-260 מיליון שקל וקרקע ברחובות ששווייה נאמד בכ-2.8 מיליון שקל.



הבנק, המיוצג על ידי עו"ד עופר שפירא וקרן מגור ממשרד צלרמאיר, פילוסוף ושות', כותב בהתנגדותו כי הסכומים שציינה נידר בבקשתה בנוגע לחוב החברה כלפי הבנק אינו נכון. לטענת הבנק, "חברת נידר הגיעה לסוף דרכה אך מנהליה ובעלי השליטה בה מעוניינים לבצע בה פירוק דה-לוקס". לגרסת לאומי, בעלי השליטה ביקשו את הקפאת ההליכים על מנת שיוכלו לשלוט במימוש כלל נכסיה של החברה.



לאומי כותב עוד "קשה להשתחרר מהרושם שהמטרה היחידה עליה מתיימרת בקשת נידר להגן היא רק לשמירת שליטתם של בעלי השליטה והמנהלים בנכסים שבניהולם כבר נכשלו".

לטענת לאומי נידר לא מצביעה על מקור היכול להביא לנזילות כספית, זולת מימוש נכסי החברה בדרך של כינוס נכסים או פירוק.



לאומי מציין עוד כי "בקשתה של נידר אינה מכילה כל הצעה להסדר נושים, לא הבראה ולא כיוון של הבראה והתכלית היחידה העולה מהבקשה הוא רצון של בעלי השליטה לממש באמצעות באי כוחם את נכסי החברה בהליך מהיר". לגרסת לאומי, "נידר הגיעה לסוף דרכה, היא אינה מעסיקה עובדים רבים ואין לה צבר הזמנות או מלאים המצדיקים המשך פעילות".



מנידר נמסר בתגובה כי "לבנק לאומי יש בטחונות טובים לאשראי שלו. במסגרת הקפאת ההליכים, האשראי ייפרע במלואו ולא ייגרם שום נזק לשום הליך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully