וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלדין ברכישה הגדולה בתולדותיה: רוכשת את SafeWord בתמורה ל-65 מיליון דולר במזומן

שמואל שוסטר

30.7.2008 / 14:52

המוצר נרכש מ-Secure Computing לאחר שזו נכנסה למצוקת מזומנים והכניס לה 62 מיליון דולר ב-2007



לאחר שדיווחה על נפילה של 97% ברווחיה לרבעון רוכשת , ספקית הפתרונות לאבטחת המחשוב את על רכישת מוצר הסייפוורד (SafeWord) מחברת Secure Computing בתמורה ל-65 מיליון דולר במזומן - העסקה הגדולה בתולדותיה. ב-2007 הניבו מכירות המוצר הכנסות של 32 מיליון דולר, כל שהרכישה עשויה לסייע לשורה הרווח החבוטה של החברה.



זו הרכישה הגדולה ביותר של אלדין עד כה, ולדברי החברה במהלך השנה וחצי האחרונות עסקה החברה בבחינת עסקות פוטנציאליות מתוך אסטרטגיה לקפיצה לשלב הבא של מכירות החברה. את הרכישה מתכוונת אלדין לממן מההון העצמי שהסתכם נכון לסוף הרבעון השני ב-94.5 מיליון דולר.



הסייפוורד מאפשר לבצע אימות דו שלבי, במטרה להגן על מאגרי מידע ואפליקציות. את המוצר ניתן לשלב בכל אפליקציה של מיקרוסופט בכדי לאפשר כניסה מאובטחת לאפליקציות אינטרנטיות, דואר אלקטרוני ורשתות תקשורת. את המוצר מתכוונת אלדין לשלב בסל מוצריה, יחד עם כל העובדים שהיו מעורבים בפיתוחו ושיווקו. Secure Computing החליטה למכור את המוצר לאחר שנתקלה בבעיית מזומנים חריפה.



לדברי ינקי מרגלית, יו"ר ומנכ"ל אלדין, "רכישה זו מהווה אבן דרך משמעותית עבור החברה מאחר שהיא תניב הכנסות ניכרות במהירות, יחד עם הזדמנויות צמיחה העולות בקנה אחד עם עסקיה של אלדין. באמצעות רכישה זו, אלדין תופסת מעמד של מובילה עולמית בתחום הטכנולוגיות לאימות. שילוב ה-SafeWord במערך פתרונות האימות eToken של אלדין יסייע ללקוחות ויספק להם טווח רחב יותר של פתרונות עבור צרכי האבטחה שלהם".



בבית ההשקעות אוסקר גרוס חזרו בשבוע שעבר על המלצתם "החזק" למניה עם מחיר יעד של 10 דולר למניית החברה. בבית ההשקעות הנמיכו את הציפיות לאור רווחים נמוכים מן הצפי ברבעון השני. הרווחים של חודש יוני עמדו על 26.4 מיליון דולר. הרווח למניה עמד על 0.01 דולר. בבית ההשקעות צופים רווח של 27.3 מיליון דולר ו-0.01 דולר רווח למניה ברבעון השלישי. זוהי עלייה של 4.5% משנה לשנה. בנוסף הורידו באוסקר גרוס את ציפיות הרווחים השנתיות מ-115 מיליון דולר ל-113.9 מיליון דולר וצופים רווח למניה של 36 סנט למניה בשנת 2008 ו-45 סנט למניה ב-2009.



לפני כשבועיים פירסמה החברה את דו"חותיה לרבעון השני של 2008 ודיווחה על הכנסות של 26.4 מיליון דולר - גידול של 4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה הסתכם הרווח הנקי ב-100 אלף דולר או סנט אחד למניה. מדובר בנפילה של כ-97% לעומת רווח נקי של 3.9 מיליון דולר או 26 סנט למניה שרשמה החברה ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול הוצאה בגין תגמול מבוסס מניות, שעומדת על 400 אלף דולר, הסתכם הרווח הנקי ב-500 אלף דולר או 4 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי של 4.6 מיליון דולר, ו-31 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully