וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מגדלי ענק יוקמו במרכז העיר ירושלים

רנית נחום-הלוי

30.7.2008 / 15:17

מדובר בחטיבת קרקע ששטחה כ-3.5 דונם בין הרחובות יפו והנביאים ולאורך רחוב ולנברג

תוכנית זו קודמה מאז 2001. בזמנו אושרה הקמת מבנה אחד בן 24 קומות, אשר אמור היה להתפרס על השטח כולו. עם זאת, לתוכנית הוכנס סעיף שקבע לתוכנית זמן תפוגה, כך שאם היזמים לא יבנו תוך 5 שנים מיום אישורה, יפוג תוקפה. תוקפה פג, אך לפני כשנה הוחלט לקדם תוכנית חדשה, בשינויים קוסמטיים מהתוכנית המקורית, ובהליך מהיר.



מדובר בפרויקט ענק שיבלוט בסביבה, הנחשבת רגישה בשל הצמידות למתחם שבו מבנים לשימור. כמו-כן, באזור כולו מותרת בנייה לגובה של בין 6-8 קומות בלבד. מלבד גובהם של הבניינים שייבנו, היקף הבנייה המתוכנן מוערך בכ-43 אלף מ"ר לבנייה, כאשר כ-26 אלף מ"ר יתנשא מעל הקרקע. החשש הוא כי שני המגדלים, הממוקמים במרחק הליכה מכיכר ציון והעיר העתיקה עשויים לשנות ללא היכר את המרקם הסביבתי. מתנגדי התוכנית מזהירים מפני "פרויקט הולילנד" חדש שיצוץ במרכז העיר ירושלים.



"הבניינים נראים טוב יותר מהתוכנית המקורית, אבל הם בלתי ניתנים לעיכול בתוך הסביבה שהם ניטעים", כך לדברי פעיל החברה להגנת הטבע, שקד אברהם. "מדובר בכמות גדולה של בנייה על מגרש קטן מדי ובסביבה שקטה מאד. זו טעות בשיקול הדעת וכאשר יצא הפרויקט לפועל, רבים יצטערו על כך, כיוון שהוא יהיה זהה בחריגותו למפלצת בפרויקט הולילנד", דברי אברהם.



בעל הקרקע במקום הוא ששון לוי, קבלן ירושלמי, אשר לפני כשנה ביצע עסקת קומבינציה עם חברת 'שיכון עובדים'. במגדלים יעשה שימוש מעורב לתעסוקה ומגורים, והם יכללו יחידות מסחריות, בדומה לקניון וכ-100 יחידות דיור. הערכות הן כי הדירות במקום ימכרו ב-5,500 דולר למ"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully