וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 5 חודשי התייקרויות: הדלק יוזל מחר בחצות ב-4.7%; מחיר ליטר בנזין: 6.67 שקל

אבי בר-אלי

30.7.2008 / 16:11

משרד התשתיות: "העלייה בצריכת הדלק בישראל נמשכת - טרם נראה שינוי בהתנהגות הצרכנים"

מגמת ירידת המחירים מוצאת ביטויה החלקי גם במחירי יתר התזקיקים. הסולר לתחבורה רושם ירידה שנייה ברציפות בשיעור של 7.07% (לאחר זינוק של כ-46% במחירו מאז חודש פברואר); עם זאת, מחיר המזוט מוסיף לעלות זה החודש השישי ברציפות בשיעור מתון של 1.06%. חברות הדלק כבר הוזילו בשבוע שעבר את הסולר בתחנות בשיעור של כ-2% וצפויות להוזילו בשנית בימים הקרובים.



כפי שפורסם בתחילת השבוע ב-TheMarker, סיכום עסקות סוף השבוע באגן הים התיכון הצביע על הוזלה של 4.3% במחיר הבנזין. המשך הוזלת מחירה של חבית נפט בימים האחרונים הביא לירידה נוספת במחיר התזקיקים אשר קוזזה בייסוף שער הדולר.



מנהל מינהל הדלק במשרד התשתיות הלאומיות, חן בר-יוסף, מסביר כי "ירידת המחיר החודש נובעת מירידה במחיר הנפט ומוצריו בשווקים הבין לאומיים. ההסבר לירידה שהחלה בימים האחרונים נובעת מסימנים לירידה בביקוש לנפט בעולם ומגידול צפוי בכמות רזרבות הבנזין בארה"ב וכן מחששות מפני האטה כלכלית. כמו כן, עלייה בשער החליפין של הדולר הובילה למחיר נמוך יותר בדולרים של המוצר בשוק הבינלאומי. בארה"ב נרשמת בחודשים האחרונים ירידה בביקוש למוצרי דלק עקב המחיר הגבוה, אולם בישראל בחצי הראשון של שנת 2008 נמשכת העלייה בצריכת הבנזין וטרם נראה שינוי בהתנהגות הצרכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully