וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: ההסתדרות תובעת מעסיק על פיטורי עובדי כוח אדם

חיים ביאור

30.7.2008 / 16:57

בית הדין האזורי לעבודה הוציא צו מניעה זמני נגד חברת אגרקסקו, שפיטרה עובדי אחזקה כדי שלא לקלוט אותם כעובדים מן המניין

לראשונה, ההסתדרות הגישה היום בקשה לצו מניעה נגד מעסיק המפטר עובדים המועסקים אצלו באמצעות חברת כוח אדם. בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע נענה לבקשה והוציא צו זמני נגד חברת אגרקסקו ליצוא חקלאי, עד לדיון במעמד שני הצדדים שיתקיים ביום רביעי הבא.

בהסתדרות נערכים לאפשרות שמאות חברות יפטרו אלפי עובדים המועסקים בהן באמצעות חברות לכוח אדם, לקראת 1 באוקטובר 2008. הסיבה: במועד זה יופעל הסעיף בחוק קבלני כוח אדם המחייב את המעסיק לקלוט כעובד מן המניין כל מי שמועסק אצלו באמצעות חברה לכוח אדם, אם מלאו לאותו עובד תשעה חודשי העסקה. מעסיקים רבים מבקשים להימנע מקליטה גורפת של עובדים המועסקים אצלם באמצעות חברות אדם והם מעדיפים לפטרם עתה. חלק מהמפוטרים ייקלטו מחדש, ולגביהם מניין תשעת החודשים יחל מהתחלה.

בתביעה שהגישה ההסתדרות באמצעות עוה"ד שי תקן, חנה שניצר ואמיר בשה מהאגף לאיגוד מקצועי, נטען כי עובדי אחזקה שהועסקו בסניף של אגרקסקו בנמל אשדוד באמצעות חברת כוח האדם פאנל, פוטרו מעבודתם לאחר שסירבו לדרישתה כי יעברו לחברת השירותים תלם אור (שאינה מוגדרת כחברת כוח אדם ולכן חוק קבלני כוח אדם אינו חל עליה) כדי להימנע מקליטתם כעובדים מן המניין.

לטענת ההסתדרות, העובדים פוטרו בחוסר תום לב רק בשל סירובם לעבור לחברה המוגדרת כחברת שירותים. "העברה זו היא פיקטיווית, שתכליתה למנוע את קליטת העובדים באגרקסקו", נטען בתביעה.

עוד טוענת ההסתדרות כי המשמעות של פיטורי העובדים היא ריקונו מתוכן של חוק קבלני כוח אדם. "מדובר בתביעה עקרונית נגד שיטה לעקיפת החוק שאימצו חלק מהמעסיקים, במטרה להימנע מקליטת העובדים", אמר עו"ד תקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully