וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק מזרחי טפחות: סקר התעסוקה במגזר הפרטי הלא חקלאי בארה"ב מפתיע לטובה

TheMarker

30.7.2008 / 16:32

מהבנק נמסר כי נתוני ירידה באבטלה בארה"ב מסמנים על צמיחה שגם ככה בסימן עלייה

"סקר התעסוקה במגזר הפרטי הלא חקלאי בארה"ב הפתיע בגדול. מספר המשרות עלה בחודש יולי ב-9,000, בעוד הציפיות היו לירידה בת 60 אלף במספר המשרות. נציין, כי חשיבותו של מדד זה - הכולל רק את המגזר הפרטי הלא חקלאי - בהיותו אינדיקאטור מוביל מקובל ומהימן בדרך כלל לנתון הממשלתי, המתפרסם מספר ימים אחר כך וכולל בנוסף את המגזר הממשלתי הלא חקלאי. לכן, ניתן לשאוב עידוד מהנתון החדש.



עם זאת, לאחרונה המתאם בין השניים היה חלש. בדרך כלל הסקר הפרטי נטה להציג תמונה משופרת בהרבה מאשר הנתון הרשמי.
כמו כן, מדדי תעסוקה אחרים משרטטים תמונה שלילית ביותר במבט קדימה: לפי מכון המחקר The Conference Board‏ לדוגמה, סקר אמון הצרכנים שפורסם השבוע מצביע על גישה שלילית כלפי שוק העבודה: 30.3% טוענים כי קשה לקבל עבודה כיום, כאשר רק 13.5% אומרים שיש עבודה בשפע. הציבור גם לא צופה שיפור בחודשים הבאים: 37.1% חוששים כי המשרות הפנויות תתמעטנה, ורק 8.2% חושבים שמספרן יגדל.



מדד מגמות התעסוקה, המחושב על ידי המכון, נמצא בירידה מאז יולי אשתקד ומצביע על אובדן משרות נוסף בחודשים הבאים. ב-12 החודשים האחרונים ירד המדד ב-8%. רוב האינדיקטורים המובילים הכלולים בו מצביעים על הרעה חריפה יותר בשוק העבודה ולדברי עורכיו הוא לא מותיר מקום רב לאופטימיות.
נתון שלילי נוסף במבט קדימה מגיע ממדדי מנהלי הרכש. בתעשייה החריפה ההתכווצות בתעסוקה בחודש יוני ורק בשלושה ענפים גדלה מצבת כוח האדם. בשירותים נרשמה ירידה חדה ו-7 ענפים בלבד דיווחו על עלייה במספר העובדים.



לפי ההערכות הנוכחיות, פחת מספר המועסקים ב-65 אלף בחודש יולי ושיעור האבטלה עלה מ-5.5% ל-5.6%. אם הנתון יתאמת, תסתכם הירידה הרצופה במספר המשרות לחצי מיליון מתחילת השנה. הנתון, שיפורסם ביום ו' ב-15:30 חשוב מספיק כדי להשפיע על מצב הרוח בו יסיימו השווקים בארה"ב את שבוע המסחר.



אנו סבורים, כי סקר התעסוקה במגזר הפרטי אכן מגדיל את הסיכוי שנתון התעסוקה הרשמי יפתיע לטובה. אם כך יקרה, יוסיף הדבר לצמיחה, השומרת גם כך על קו עלייה. זאת, בין השאר, משום שהיא מתמקדת לאחרונה בענפים שהם עתירי הון ופחות עתירי עבודה. לכן, התוצר למועסק, או הפריון במשק, דווקא גדל."



לזירת היועצים


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully