וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדיניות ה-WiMax של משרד התקשורת: המכרז על דקת שיחה זולה

אמיתי זיו

30.7.2008 / 17:31

המכרז בנוי לעודד כניסת חברות חדשות לתחומי הסלולר והתקשורת הקווית

המסמך מראה כי בטכנולוגיית ה- WiMax הנייד, שמאפשרת גישה רחבת פס בכל מקום, ייכנסו שני מפעילי תקשורת חדשים שיוכלו לספק גם אינטרנט וגם שיחות, ובכך להוות תחרות לחברות הסלולר הקיימות. המכרז הראשון על תדרי הטכנולוגיה הניידת יפתח עוד השנה, כאשר עדיפות ראשונה תהיה למפעילות תקשורת סלולרית חדשות ועדיפות שנייה תהיה לחברת מירס. פלאפון, סלקום ופרטנר לא יוכלו להתמודד במכרז. מבנה המכרז נותן יתרון ראשון לחברת 012 סמייל, שאינה מפעילה סלולרית כיום ושהכריזה על רצונה להתמודד על התדרים הללו.



בטכנולוגיית ה- WiMax הנייח, אשר מהווה מעין תחליף אלחוטי לרשת בזק, יוכלו להיכנס מספר גדול יותר של מפעילים, אשר מספרם ייקבע בעתיד. גם כאן העדיפות לשחקנים חדשים שעדיין אין להם רישיון "מפעיל פנים ארצי". ה-WiMax הנייח היא טכנולוגיה בשלה יותר בעולם, המבוססת על רשת אנטנות שמתקשרות עם אנטנות קליטה קטנות המונחות על גגות הבניינים. כך ניתן לחבר עסק או בית פרטי לרשת תקשורת קווית, לאינטרנט מהיר ואף לטלוויזיה רב ערוצית, ללא פרישת חוטים אל הלקוח.



בטכנולוגיה הנייחת המכרז יפוצל לשניים: בתחום תדרים אחד יינתנו רישיונות לשחקנים הרוצים להיות מפעיל טלפוניה בפריסה ארצית. בתחום תדרים שני יינתנו רישיונות למפעילים המעוניינים רק בפריסה מוגבלת וסלקטיווית, במקומות בהם אין למפעיל תשתית קווית. כל המתמודדות כיום בשוק הטלפוניה לעסקים (פרטנר, סלקום, בזק, 012 סמייל, HOT, נטוויז'ן 013 ברק ואף אקספון), צפויות להתמודד במכרז התדרים הסלקטיווי, על מנת להגיע למקומות בהם לא פרושה תשתית קווית, כמו פארקים תעשייתיים.



הן בטכנולוגיה הניידת והן בנייחת, מדיניות המשרד היא לקיים מכרז הפוך: הפרמטר הנקלח בחשבון הוא מחיר דקת השיחה הסופי ללקוח. במשרד התקשורת מסבירים: "בגיבוש מתכונת ותנאי המכרז תראה ועדת המכרזים כיעד עיקרי את שיפור רווחת הצרכן ... במסגרת זו יינתן משקל ניכר לתרומתו הצפויה של המציע לשיפור רווחת הצרכן והגברת התחרות". שיקולים נוספים שיעמדו בפני ועדת המכרזים הם קצב והיקף פריסת הרשת, רוחב הפס ואיכות השירות למנוי.



המשרד מוסיף הודעה מרגיעה לחברות הסלולר הקיימות ומוסר שב-2011, כאשר צה"ל יפנה עוד תדרים בתחום ה-WiMax הנייד, יתקיים מכרז נוסף על התדרים. חברות הסלולר הקיימות יוכלו להתחרות אז על התדרים האלה בטכנולוגיית ה-WiMax או בטכנולוגיית הדור הרביעי של ה-GSM, המכונה LTE.



שר התקשורת אריאל אטיאס מסר כי "המכרז צפוי להביא להגברת התחרות ולהורדת המחירים לצרכן, כיוון שברגע שהמחירים שיוצעו על ידי הזוכים יהיו נמוכים, החברות האחרות בענף תהיינה חייבות להוזיל גם הן את המחירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully