וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זריקת נזילות נוספת של הבנק הפדרלי לשוקי האשראי: בוש אישר חבילת הסיוע לשוק הדיור בארה"ב

נמרוד הלפרן

30.7.2008 / 17:43

הבנק הפדרלי יעמיד הלוואות בסך רבע טריליון דולר מדי חודש; הסיוע ל-400 אלף לווי משנכתאות



הבנק הפדרלי הודיע היום על הזרקת נזילות נוספת לשוקי הפיננסים, על ידי הארכת תוקף הלוואות החירום לבנקי ההשקעות בוול סטריט, עד לסוף חודש ינואר 2009 והרחבת היקף ההלוואות. במקביל, אישר היום בחתימתו נשיא ארה"ב, ג'ורג' וו. בוש, את חבילת הסיוע הנרחבת לשוק הדיור האמריקאי. מדובר בסיוע מהגדולים ביותר זה עשורים - אף הוא נועד לסייע בייצוב שוקי הפיננסים, במסגרתו גם יוענק סיוע ל-400 אלף בעלי בתים המתקשים בהחזר משכנתאות שנטלו.



הבנק הפדרלי ציין כי החלטתו להאריך את משך הלוואות החירום למגזר הבנקאי התקבלה "לאור המשך הנסיבות השבריריות של שוקי הפיננסים, וכי מתן ההלוואות יופסק במקרה שהתנאים בשוקי הפיננסים יחדלו להיות חריגים ולוחצים".



הבנק הפדרלי גם הגדיל את היקף המכרזים להלוואות לטווח קצר לבנקים מ-200 מיליארד דולר בחודש לעד 250 מיליארד דולר. זאת, על ידי הענקת הלוואות חודש למשך 84 יום, במסגרת המכרזים הדו-שבועיים שעורך הבנק, בנוסף להלוואות למשך 28 יום שכבר העמיד לרשות מגזר הפיננסים.



הבנק הפדרלי לקיים החל בחודש דצמבר מכרזים לקווי אשראי קצרי מועד (TAF), בניסיון להזרים מזומנים למגזר הבנקאי. זאת, נוכח הימנעות הבנקים מנטילת הלוואות על רקע חששות מפני הפסדים הקשורים לני"ע מגובי משכנתאות סאבפריים.



הנשיא בוש אישר בחתימתו את חבילת הסיוע לשוק הדיור האמריקאי שאושרה על ידי בית הנבחרים והסנאט בשבוע האחרון. החוק מעניק סמכות רחבה למשרד האוצר האמריקאי להגן על שתי חברות המשכנתאות הממשלתיות, פאני מיי ופרדי מאק, מפני קריסה.



כמו כן, החוק כולל תוכנית להקמת קרן בסך 300 מיליארד דולר, שנועדה לסייע למאות אלפי לווים להימנע מעיקול בתיהם, באמצעות מימון מחדש של משכנתאות זולות יותר בביטוח ממשלתי.



הנשיא בוש התנגד תחילה לחבילת הסיוע, בטענה שהיא מהווה נטל על משלמי המסים, הנושאים בתשלום עבור חוק המסייע ללווים ומלווים חסרי אחריות. אולם לבסוף החליט הנשיא לתמוך בחוק, לאחר ששר האוצר הנרי פולסון שיכנע אותו כי הצלת פאני מיי ופרדי מאק הכרחית להרגעת השווקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully