וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוויר לנשימה לקיבוץ געש: מכר קרקע לקבוצה חרדית בראשות אפרים פרל תמורת 45 מיליון שקל

גיא ליברמן

30.7.2008 / 18:34

הקרקע הינה בסמוך למושב בני ציון ורישפון; הרוכשים מבקשים לבנות במקום 1,500 בתים וכן שטחי מסחר



קיבוץ געש המתמודד בשנים האחרונות עם חובות הנאמדים בעשרות מיליוני שקלים, קיבל אתמול מעט אוויר לנשימה כאשר מכר חטיבת קרקע בגודל 505 דונם שברשותו לקבוצה של אנשי עסקים חרדים בראשות אפרים פרל תמורת 45 מיליון שקל. הקרקע נמצאת ממזרח לכביש החוף, והיא חלק מחטיבת קרקע של 2,000 דונם המוכרת בשם "גן קסם" ושכלואה בין כביש החוף והמושבים חרוצים, בני ציון ורישפון.



מדובר בקרקע פרטית שיעודה חקלאי, כאשר 20% ממנה אף שייך לשתי שמורות טבע ? שמורת בני ציון ושמורת חרוצים. היעוד של הקרקע לא מאפשר לבעליה החדשים, נכון לעכשיו, שימוש מניב. לדבריו של פרל הוא ושאר שותפיו מתכוונים להגיש כבר בתקופה הקרובה לועדת התכנון של מועצת חוף השרון תוכנית לשינוי יעוד הקרקע. הבקשה תכלול בנייה למגורים בהיקף של 1,500 יח"ד וכמו כן בניית איזור מסחר ובילוי. פרל מודע לשינוי הטוטלי שתוכניתו תביא לאופי האיזור ואף צופה התנגדויות לתוכנית בעיקר מצידם של גופים ירוקים.



"אנחנו נגיש תוכנית שתתחשב בכל הגורמים הרלבנטיים, לרבות הארגונים הירוקים", מציין פרל. לדבריו למקרקעין פוטנציאל בניה גדול וכי הוא ושותפיו מנסים לרכוש קרקעות סמוכות על מנת להגדיל את אחזקתם במקום: "למעשה משנת 2005 ניסינו לרכוש קרקעות באזור, אלא שמסיבות שונות, העסקה אף פעם לא צלחה, ואני שמח שכעת התאפשר לנו לרכוש את הקרקע. אנחנו מנסים לרכוש קרקעות נוספות באזור על מנת שנוכל להעביר את תוכניות הבניה ביתר קלות. בחלק מהמקרים אנחנו מנסים להגיע להבנות עם בעלי המקרקעין הסמוכים לקרקע שרכשנו על מנת שישתפו עימנו פעולה", אומר פרל.



אפרים פרל הוא איש עסקים הנמנה על הקהילה החרדית ומתגורר בבני ברק. בבעלותו מספר נכסים כאשר לפני מספר שנים מכר את הנכס המפורסם ביותר שלו והוא "בית הפיל" (בית פולישוק). מדובר במבנה לשימור הנמצא במפגש הרחובות אלנבי ומדרחוב נחלת בנימין אשר קיבל את שמו בשל חנות הנעליים המפורסמת "הפיל" שפעלה בו.



לדבריו של רכז פורום השרון במפלגת הירוקים, דרור עזרא, תוכניות בניה על המקרקעין מנוגדת לתוכנית המתאר המחוזית הקובעת כי השטח ישאר פתוח, וכי כל בקשה לבנות על הקרקע תתקל בהתנגדות קשה. את פרל ושותפיו ייצג בעסקה עו"ד משה לין ועורכת הדין נחמה גרטלר, ואילו את קיבוץ געש ייצגה עו"ד חגית בבלי ממשרד יגאל ארנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully