וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירת דירות ב-2008: המרכז פורח עם עלייה של 4%; הצפון צונח עם ירידה של 38%

רותם סלע

30.7.2008 / 19:07

בדרום ירידה של כ-20%; יעקב טרנר ראש עיריית באר שבע: אצלנו מורגשת דווקא פריחה כלכלית



במחצית הראשונה של 2008 חלה ירידה של כ-8% במספר הדירות החדשות שנמכרו בבנייה ביוזמה פרטית בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המתפרסמים היום, אך מבט נוסף מראה למעשה תמונה מטרידה יותר של שקיעתה המהירה הפריפריה. על פי ניתוחי הלמ"ס מגמת הירידה בכמות הדירות הנמכרות החלה בחודש אוקטובר 2007.



תמונת הירידה במכירת הדירות איננה שלמה, כיוון שלמרות שבישראל רבתי ירד מספר הדירות הנמכרות, הרי שבאזור המרכז ניכרת דווקא עלייה של 4.1% בכמות הדירות הנמכרות. ירידה זאת מסתירה ירידה חדה אף יותר במספר הדירות הנמכרות באזורי הפריפריה. במחוז הדרום המהווה 9.5% מכמות הדירות הנמכרות, ניכרה בחציון הראשון ירידה של 20.3%. במחוז הצפון המצב קשה אף יותר, מכירות הבתים במחוז זה ירדו ב-38% ומציבות אותו כמחוז שספג את הירידה הגדולה ביותר מלבד אזור יהודה ושומרון, בו ירדה כמות הדירות החדשות שנמכרו ב-38.4%.



יעקב טרנר, ראש עיריית באר שבע מופתע מן הנתונים ומבטיח כי באר שבע מצויה דווקא בתנופה, "אני מבין מנתוני הלמ"ס עם זאת בבאר שבע אני חש כי ישנה הרגשה של תנופה מחודשת וכי המיתון שהיה נגמר" בנוסף טוען טרנר, "הנתונים של הלמ"ס מלמדים על תופעה מהעולם הגדול בה מתרכזת האוכלוסיה באזור המרכז"



סוגיה נוספת אותה מדגיש טרנר היא הבטחת הממשלה להשקעה בנגב: "ישנו הסיפור הידוע של הבטחה הממשלה מלפני שנתיים להשקעה של כ-17 מיליארד שקל בעשור לצורך פיתוח הנגב והגליל. בשנתיים שעברו מאז המימוש של ההחלטה היה חלקי ביותר". מהצד השני מדגיש טרנר, "יאמר לזכותה של הממשלה שלמרות שהיא לא מממשת את הבטחתה לסיוע היא מממשת את הבטחתה להורדת צה"ל דרומה. הבסיס הצבאי של חיל האוויר ירד לנבטים, אנו קולטים את אנשי חיל המודיעין שיורד בקרוב גם הוא לאזור באר שבע ואיתו ענף התקשוב של צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully