וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווי חברת אלאן, מתחרתה של טבע, נחתך בשליש בעקבות כשל בניסויים בתרופה לאלצהיימר

נמרוד הלפרן

30.7.2008 / 19:21

אנליסטים צפו כי מכירות התרופות עשויות היו להגיע ל-13 מיליארד דולר בשנה



יצרנית התרופות האירית אלאן (סימול ELN.L), המייצרת את התרופה טיסאברי המתחרה בקופקסון של , איבדה היום שליש משווייה בעקבות פרסום תוצאות מאכזבות של ניסויים בתרופה ניסיונית למחלת אלצהיימר.



תוצאות ניסויים קליניים שנערכו בתרופה bapineuzumab, אותה פיתחה אלאן ביחד עם יצרנית התרופות האמריקאית וויאת (סימול WYE), הצביעו על תוצאות לוואי שליליות של הטיפול ועל כך שהתרופה לא הועילה למרבית החולים שהשתתפו בניסוי.



מניית אלאן, יצרנית התרופות הגדולה באירלנד, נפלה ב-33% בבורסת דבלין - הנפילה היומית החדה ביותר זה שלוש שנים. מניית וויאת נופלת ב-16% במסחר בוול סטריט.



bapineuzumab נחשבה לאחת ההבטחות העתידיות הגדולות של שוק התרופות למחלת אלצהיימר, ומספר אנליסטים העריכו כי מכירותיה עשויות היו להגיע בסופו של דבר ל-13 מיליארד דולר בשנה.



וויאת דיווחה בשבוע שעבר על ירידה של 7% ברווחיה ברבעון השני, בין השאר בעקבות תחרות מצד הגירסה הגנרית של חברת טבע לתרופה פרוטוניקס, שמכירותיה נפלו בקרוב ל-60%.



וויאת רשמה ברבעון השני של השנה ירידה של 7% ברווח הנקי לעומת התקופה המקבילה בשנת 2007, ל-1.12 מיליארד דולר, או 83 סנט למניה. עם זאת, בניכוי הוצאה חד פעמית של 155 מיליון דולר הקשורה לקיצוצים בכוח העבודה, רשמה החברה רווח של 91 סנט למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 87 סנט למניה.



מכירות התרופה פרוטוניקס, אשר טבע החלה לשווק גרסה גנרית שלה בסוף בשנת 2007, נפלו ב-59% ברבעון השני, ל-228 מיליון דולר. פרוטוניקס היא תרופה שמיועדת לטיפול בפגיעה דלקתית בוושט כתוצאה מהחזר תוכן חומצי מהקיבה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully