וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת טורקיה זינקה ב-6% לאחר שמפלגת השלטון לא נפסלה; הלירה מזנקת ב-2.6% מול הדולר והיורו

סוכנויות הידיעות

30.7.2008 / 20:37

אנליסט: "מפלגת השלטון האיסלאמית היא הדבר הטוב ביותר שקרה לכלכלת טורקיה"



בורסת איסטנבול נסגרה היום בזינוק של 5.6% והלירה הטורקית מזנקת ב-2.6% מול הדולר והיורו, לאחר שבית המשפט העליון בטורקיה פסק הערב כי מפלגת השלטון האיסלאמית - "מפלגת הצדק והפיתוח" - לא תוצא מחוץ לחוק.



עם זאת, נשיא בית המשפט קבע כי המפלגה לא תהנה מסיוע כלכלי מטעם המדינה. בכך הסתיימה אי הוודאות הפוליטית שנמשכה חודשים והביאה לחששות כי הממשלה תיפול בצו בית משפט והרפורמות הדרושות לצורך הצטרפותה של טורקיה לאיחוד האירופי יוקפאו.



"החלטת בית המשפט אמנם מהווה תבוסה קשה לחוגים החילוניים במדינה, אך למרבה האירוניה דווקא מפלגת הצדק והפיתוח בעלת הנטיות האיסלאמיות הקלות היתה הדבר הטוב ביותר שקרה לכלכלת טורקיה", אמר אסטרטג המטבע הכיר של בראון ברדרס הרימן, ווין תין, לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'.



החלטת בית המשפט התקבלה לאחר שלושה ימים של דיונים, שעסקו בשאלה אם מפלגת השלטון מפירה את החוקה הטורקית החילונית ומנסה לקדם רפורמות איסלאמיות בחוקי המדינה. בין השאר, דרש התובע במשפט כי על ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן ועל נשיא המדינה עבדאללה גול - שניהם נציגי המפלגה - ייאסר לעסוק בפוליטיקה למשך חמש שנים.



נשיא בית המשפט הדגיש כי שישה שופטים מתוך 11 הצביעו בעד סגירת המפלגה - שופט אחד פחות מהרוב הדרוש לצורך קבלת ההחלטה.



שר מטעם המפלגה, פארוק סליק, אמר בתגובה כי מדובר בניצחון מוחץ לדמוקרטיה הטורקית. בכירים במפלגה, שנבחרה מחדש בבחירות שנערכו בשנה שעברה, דחו בתוקף את ההאשמות נגדה, וטענו כי המניעים לכך פוליטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully