וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בכנסת: המועצה הישראלית לצרכנות תוכל לחזור ולהגיש תביעות ייצוגיות

בר חיון

30.7.2008 / 22:05

עוד בחוק החדש: ייקבע למועצה תקציב נפרד והדירקטוריון ימונה על ידי ועדה



אושרה הצעת חוק המבססת את עצמאות המועצה הישראלית לצרכנות, מרחיבה את סמכויותיה ומאפשרת לה להגיש תביעות ייצוגיות.



קביעת מעמדה של המועצה לצרכנות בחקיקה שאושרה בקריאה שנייה ושלישית, נועדה לחיזוק יכולתה להגן על הצרכנים ולקדם את זכויותיהם. החוק מבטיח, בין השאר, כי תקציב המועצה ייקבע בתוך תקציב האוצר בתור סעיף נפרד, ובכך הוא מקנה למועצה יתר עצמאות תקציבית. משמעות העברת תקציב המועצה, העומד על 6 מיליון שקל בשנה, ממשרד התמ"ת לתקציב האוצר בתור סעיף נפרד, היא להקשות על הפגיעה בו בעתיד. באופן זה תוכל המועצה לבקר את הרשות המחוקקת בכלל ואת משרד התמ"ת בפרט, מבלי לחשוש מפני הרעה בתקציב המובטח לה.



החוק גם מרחיב את סמכויות המועצה ומחזיר לה את הסמכות לנקוט בהליכים משפטיים נגד עוסקים, זכות שנשללה ממנה ב-2006 במסגרת חוק התובענות הייצוגיות.



החוק שאושר כולל מנגנון שיבטיח כי 5 מתוך 11 הדירקטורים ימונו מתוך מועמדים שיבחרו על ידי ועדת איתור חיצונית בראשות שופט ובהרכב של שני נציגי ציבור בעלי מומחיות בתחומים הנוגעים לתחומי פעילותה של המועצה. בהתחשב בעובדה שעד היום שר התמ"ת ושר האוצר היו קובעים את הרכב הדירקטוריון, שיטת המינוי החדשה זה היא תקדים שנועד להבטיח כי השיקול היחידי שינחה את המועצה, הוא שיקול של טובת הצרכן. הדבר צפוי לחזק את המועצה כנגד לחצים חיצוניים אפשריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully