וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק גלובל קיבלה הצעות לרכישת 10% ממניותיה בפרמיה של 70%

מיכאל רוכוורגר

31.7.2008 / 7:33

בדלק נדל"ן בדקו אפשרות למחוק את החברה הבת מהמסחר - אך החליטו לוותר על הרעיון



חברת דלק גלובל ריל אסטייט (DGRE), המרכזת את הפעילות של במערב אירופה וקנדה, קיבלה בתקופה האחרונה כמה הצעות מקרנות נדל"ן בינלאומיות ומגופים ישראלים לרכישת 10% מהון מניותיה - כך נודע ל-TheMarker.



ההצעות הרכש נעו סביב מחיר של 130-140 פני למניה - הגבוה בכ-60%-70% ממחירה בבורסת AIM בלונדון. ההצעות הגיעו על רקע החלטת החברה לעבור למסחר בבורסה הראשית בלונדון, במטרה לשפר את סחירות המניה. כדי לעבור לבורסה זו על החברה להגדיל את אחזקות הציבור בה ל-25%, לעומת כ-15% כיום. עם זאת, בשלב זה מעדיפים בדלק נדל"ן להמתין לעלייה במניות דלק גלובל, בכדי לצרף שותף במחיר גבוה יותר.



דלק נדל"ן, בניהולו של איליק רוז'נסקי, בחנה קודם לכן אפשרות של מחיקת דלק גלובל מהמסחר. עם זאת, החברה החליטה שלא להגיש את הצעת הרכש, מכיוון שסברה כי המשקיעים לא ייענו להצעה בשל המחיר הנמוך שבו נסחרת המניה כיום, לאחר שירדה בכ-60% מאז הנפקתה ב-2007. מניית דלק גלובל נסחרת כיום לפי מחיר של 81.5 פני, המשקף לחברה שווי שוק של כ-214.5 מיליון ליש"ט.



דלק גלובל מחזיקה ב-350 נכסים באירופה וקנדה. השווי הנכסי הנקי (NAV) של נכסים אלה נאמד בכ-746 מיליון ליש"ט, הגבוה פי 3.5 מהשווי שבו נסחרת החברה בבורסה. החברה חילקה ב-2007 דיווידנד בהיקף של כ-26 מיליון ליש"ט, המשקף תשואת דיווידנד של 13.3%.



לצד המינוף הגבוה (כ-70%), סובלת החברה מסנטימנט שלילי חזק: 193 מתוך 350 נכסיה ממוקמים בבריטניה, שבה נרשמת ירידה חזקה בשווי הנכסים של חברות הנדל"ן. עם זאת, דלק גלובל נהנית משיעורי תפוסה גבוהים של כ-98% בנכסיה, וחוזים לטווח ארוך (כ-16.7 שנה בממוצע). בסיכומו של דבר, תיק הנכסים הכולל של דלק גלובל לא נפגע בצורה מהותית מהמשבר הנוכחי.



בנוסף, דלק גלובל מחזיקה ב-130 חניונים המושכרים לרשת החניונים הלאומיים בבריטניה (NCP), אותם רכשה יחד עם קבוצת יגאל אהובי ושותפים נוספים. החברה מחזיקה גם ב-16 בתי מלון של רשת הילטון שנרכשו ברחבי בריטניה עם שותפים.



ב-2007 רכשה דלק גלובל נכסים באירופה בהשקעה של כ-527 מיליון ליש"ט. נכסים אלה מניבים רווח תפעולי תזרימי שנתי (לפני הוצאות פחת וריבית) של 35 מיליון ליש"ט, המשקף תשואה על ההון של כ-13.3%.



באותה השנה מימשה החברה נכסים ברווח של 42.6 מיליון ליש"ט, ובכוונתה להמשיך לממש בשנתיים הקרובות תשעה נכסים בבריטניה, שוודיה וגרמניה. חלקה של דלק נדל"ן בשווי נכסים אלה (בניכוי ההתחייבויות) נאמד ב-130 מיליון ליש"ט (כ-900 מיליון שקל). אם המכירה תתבצע היא צפויה לשפר את השורה התחתונה של החברה באופן משמעותי.



לדלק גלובל צוות התר אחר עסקות באירופה לרכישת השליטה בחברות הנסחרות בדיסקאונט משמעותי לעומת השווי הנכסי הנקי שלהם. החברה ניהלה באחרונה מגעים עם גרייט פורטלנד אסטייטס (Great Portland Estates), אחת מחברות הנדל"ן המניב הגדולות בבריטניה, הנסחרת בלונדון לפי שווי שוק של כ-6 מיליארד שקל. עם זאת, המגעים לא הבשילו להסכם מחייב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully