וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק על מכירת המרכול מול כיכר רבין הוכרע בעליון - ארבל אישרה את המכירה

נורית רוט

31.7.2008 / 8:59

המרכול סופר זול גבירול יוכל להימכר לצד שלישי כחלק מהליכי הפירוק של החברה המפעילה אותו



המרכול סופר זול גבירול, הפועל 24 שעות ביממה מול כיכר רבין בתל אביב, יוכל להימכר לצד שלישי כחלק מהליכי הפירוק של החברה המפעילה אותו. זאת בעקבות דחיית הבקשה לעיכוב ביצוע החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב לבטל את עסקת מכירת המרכול, בשל החשד כי מדובר בעסקה פיקטיווית שנועדה להברחת נכסים.



חברת גבירול 76, שבבעלותה המרכול, נוהלה על ידי שרון חזן, שנקלע לקשיים כלכליים בסוף 2003. בינואר 2004 חתם חזן על הסכם למכירת המרכול לחברת ראש מרקט, שיוסדה על ידי אחיו רפאל חזן כשבוע לפני המכירה, בתמורה ל-860 אלף שקל. בפברואר 2005 הוצא צו פירוק נגד חברת גבירול 76, וביולי 2005 הוכרז חזן כפושט רגל. מפרק החברה, עו"ד רונן מנור, עתר לביטול המכירה. לטענתו, מדובר בעסקה פיקטיווית שבה מכר האח שרון חזן את המרכול לאחיו, ששימש כאיש קש בעסקה. נטען כי המכירה נעשתה במחיר הנמוך משמעותית משוויה הראוי של החברה, כדי להתחמק מתשלום חובות של יותר מ-2 מיליון שקל לנושי החברה. מחוות דעת שצירף המפרק עלה כי שווי הסופרמרקט במועד קריסת החברה היה כ-2 מיליון שקל.



השופטת ורדה אלשיך קיבלה בינואר את הבקשה וקבעה כי די היה בבחינת הקשר המשפחתי שבין בעליה של החברה המוכרת לבעליה של החברה הקונה, העיתוי והחופזה שבהם נמכר הסופרמרקט ובמיוחד המחיר שבו נמכר כדי לבסס את הבקשה לביטול העסקה.



בעקבות זאת הגישו חזן וראש מרקט בקשה לעיכוב ביצוע, כדי להשהות את ההכרזה על בטלות המכירה ולמנוע מהמפרק לתפוס חזקה במרכול, עד להכרעה בערעור שהגישו לבית המשפט העליון. לטענתם, מכירת העסק לצדדים שלישיים תגרום להם פגיעה כלכלית בלתי הפיכה, שכן כל הונו של חזן הושקע ברכישת העסק והוא משמש לו ולמשפחתו מקור פרנסה. מנגד, טען המפרק כי עיכוב ביצוע ההחלטה עשוי לאפשר לחזן להבריח את העסק בשנית לידי חברה בבעלות אחרת, ובכך ייגרם לקופת הפירוק ולנושים נזק בלתי הפיך.



השופטת עדנה ארבל דחתה את הבקשה. היא קבעה כי סיכויי הערעור של חזן הם נמוכים. בנוסף, קבעה, קשה לקבוע נזקו של מי מהצדדים גדול יותר כתוצאה מההחלטה, ובמקרה כזה ידו של הצד המבקש עיכוב ביצוע על התחתונה. חזן וראש מרקט חויבו בשכר טרחת המפרק בסך 10,000 שקל (ע"א 1922/08).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully