וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התקשורת: להתיר שידור פרסומות בכבלים ובלוויין

צבי זרחיה

31.7.2008 / 9:30

זאת, בתמורה להוזלת הערוצים. אטיאס בוחן זאת כחלק מהשינויים המבניים הנידונים בימים אלה בין משרד התקשורת לאוצר

שר התקשורת, אריאל אטיאס, מציע להנהיג פרסומות בערוצי הכבלים והלוויין, ובמקביל להעניק רישיונות בערוצים המסחריים 2 ו-10 במקום שיטת הזיכיונות הקיימת כיום.

אטיאס בוחן אפשרות לכלול מהפכה זו כחלק מהשינויים המבניים הנידונים בימים אלה בין משרד התקשורת לאוצר, שייכללו בהצעת חוק ההסדרים שתוגש במקביל להצעת תקציב המדינה.

במקביל להענקת הרישיונות בטלוויזיה המסחרית, בוחן אטיאס הצעה להקשיח את המחויבויות של הזכייניות לעמוד בתנאי הרישיון. כיום, ערוץ 10 אינו עומד במחויבויות המכרז, וזכייניות ערוץ 2 רשת וקשת לוחצות על הממשלה להעניק להן הקלות בתנאי המכרז. אם תתקבל ההצעה להעניק רישיונות בטלוויזיה המסחרית, חברות נוספות יוכלו לשדר לציבור, ובעקבות כך יבקשו זכייניות ערוץ 2 לקבל החזר בגין דמי הזיכיון ששילמו בעת קבלתו.

באחרונה הגישו הח"כים ראובן ריבלין (ליכוד) ואיתן כבל (עבודה) הצעת חוק למעבר משיטת הזיכיונות לשיטת הרישיונות בערוצים המסחריים. ועדת השרים לענייני חקיקה ומשרד התקשורת התנגדו להצעת החוק, בטענה שהמשרד צפוי להקים ועדה שתבחן לעומק את תחום הטלוויזיה הרב-ערוצית בישראל. לטענתם, אם יתקבלו החלטות אלה בחוק ההסדרים, הרי שלא ברור מה הטעם בהקמת ועדה.

בנושא הכבלים והלוויין מציע אטיאס לאפשר פרסום בחלק מהערוצים, ובתמורה לכך יידרשו החברות להציע לציבור חבילת ערוצים מוזלת. לטענתו, אין זה סביר שמנוי ייאלץ לרכוש את כל החבילה במחיר גבוה, אם הוא מעדיף חבילה בסיסית מוזלת. בענף התקשורת טוענים כי מתן רישיונות למתמודדים רבים ישנה את ההפרדה התאגידית בין חברות החדשות לערוצים המסחריים, דבר שעלול להגביר את כוחם של בעלי ההון בתחום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully