וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים: שטחי ממ"ד יחושבו בקביעת תקני חנייה

רנית נחום-הלוי

31.7.2008 / 9:16

בעקבות ההחלטה צפויים קבלנים להגדיל את שטחי החנייה בפרויקטים למגורים



חדרי ממ"ד לא ייחשבו עוד כפטורים לצורך תקני חנייה - כך קבעה ועדת הערר של מחוז חיפה, בראשות עו"ד דרור לביא-אפרת.



הנושא עלה לדיון לצורך חישוב מספר שטחי החנייה הניתנים בבנייני מגורים. המשמעות: במקרים מסוימים יצטרכו קבלנים להוסיף מקומות חנייה בפרויקטים למגורים.



תקן החנייה בבנייני מגורים נקבע כך שככל שהשטח העיקרי בדירות הבניין גדול יותר, כך יש צורך במספר רב יותר של מקומות חנייה. ההיגיון העומד מאחורי הקביעה הוא כי בבתי מגורים גדולים יהיו יותר כלי רכב בממוצע, לעומת בתי מגורים קטנים. התקנות נכנסו לתוקפן ב-1985, ולפיהן דירות שגודלן אינו עולה על 120 מ"ר יזכו במקום חנייה בודד. בדירות העולות על 120 מ"ר, בבית משותף, יקבלו מקום חנייה ושליש. (אין התייחסות בתקן לגבי דירות יוקרה שגודלן פי שניים - אך בפרויקטים גדולים מעין אלה תמיד קיימת תוכנית נקודתית לפרויקט הקובעת תקן חנייה חמור מהרגיל).



ב-1992, לאחר מלחמת המפרץ, נקבע שבכל דירה חדשה יש להתקין ממ"ד במקום מקלט המיועד לשמש מספר רב של דירות, אלא שעד היום הוועדות המקומיות לא התחשבו בגודל הממ"ד, המגדיל את שטח הדירה, בבואן לקבוע תקני חנייה.



לטענת ועדת הערר במחוז חיפה, לא ניתן עוד להתעלם משטח הממ"ד המגדיל את שטח הדירה, ועל אף שנחשב שטח שירות, יש להתחשב בגודלו לצורך מתן תקני חנייה. הוועדה התייחסה בקביעה זו גם לשינוי בתרבות הצריכה מבחינת השימוש במספר כלי הרכב. "לא למותר להזכיר כי תקן החנייה נקבע ב-1983 - אז היה מספר כלי הרכב הפרטיים קטן בהרבה".



על פי נתוני הלמ"ס, מספר כלי הרכב הפרטיים בסוף 1980, עמד על כ-400 אלף. ב-1990 המספר הוכפל, ובסוף 2006 מספר כלי הרכב הפרטיים היה יותר מ-1.6 מיליון. על כן, במרבית הערים קיימת מצוקת חנייה קשה, גם באזורי מגורים", נכתב בהחלטה. ההחלטה תקפה לכ-28 רשויות, מועצות מקומיות ואזוריות, הכפופות למחוז חיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully