וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: הדולר שומר על כוחו ונתמך על ידי דו"ח המשרות החיובי

TheMarker

31.7.2008 / 9:28

מבית ההשקעות דווח כי ביום רביעי הדולר האמריקאי המשיך להתאושש. מהלך אשר נמשך כבר עשרה ימים

הדולר נסחר סביב הרמות של 1.558 אל מול ה, סביב הרמות של 108.1 אל מול ה וסביב הרמות של 1.982 אל מול ה בשעה 21:00 (GMT) אמש.



לאחר נפילות של 18% במחיר הזהב השחור אשר הביאו את החוזה העתידי על הנפט לשפל של שלושה חודשים רק במהלך עשרת הימים האחרונים, הזינוק מעלה במחיר הנפט אמש הצית מחדש את חששות המשקיעים כי מחירי האנרגיה הגבוהים יגבילו את הוצאות הצרכנים והתוצאה תהיה המשך ההאטה הכלכלית בארה"ב.
מנגד, הסנטימנט הכללי כלפי השטר הירוק נותר חיובי בטווח הבינוני, זאת בהשוואה ליורו כי האופטימיות הולכת ויורדת. התחזית העגומה כלפי הכלכלה בגוש היורו הודגשה אמש על ידי פרסום סקר בטחון הצרכן בגוש אשר הצביע על רמה שלילית של 20 נקודות. יחד עם זאת, הדעה הרווחת בקרב האנליסטים כי מוקדם מדי להספיד את היורו והתמונה תהיה בהירה יותר עם פרסום המשרות החדשות ללא המגזר החקלאי ביום שישי.



היום יתמקדו המשקיעים במספר נתונים חשובים מהזירה הגלובלית: בשוויצריה, יתפרסם מדד המחירים לצרכן בשעה 06:45 (GMT). בבריטניה, מרב תשומת הלב תהיה לדו"ח האינפלציה בסקטור הבתים בשעה 07:00 (GMT). בקנדה ובארה"ב יתפרסמו נתוני הצמיחה בשעה 13:30 (GMT).



דולר/שקל:



השקל סגר את המסחר אמש בהחלשות של קרוב ל-3 אגורות אל מול השטר הירוק. הסנטימנט החיובי מתחילת השבוע על רקע העלייה בריבית הבנק המרכזי לרמה של 4% פג וזאת בשל חוזקו של הדולר בעולם וכמובן הודעתו הדרמתית של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, כי לא ישתתף בבחירות לראש מפלגת קדימה ולאחר שיוכרז ראש מפלגה חדש אולמרט יתפטר מתפקידו.



מבחינה טכנית רמת ההתנגדות המשמעותית עומדת על 3.5085 שקל לדולר כאשר פריצתה עשויה לדחוף את הצמד דולר/שקל לרמת התנגדות הבאה של 3.5444. השקל סגר את יום המסחר אמש סביב הרמות של 3.482 אל מול הדולר.



זהב:



החוזה העתידי על הזהב צנח ביותר מ-14 דולר לאונקיה אמש, בשל הראלי של השטר כנגד היורו. קודם לכן, הדולר קיבל תמיכה מפרסום סקר ADP חיובי אשר מקדים את נתוני המשרות החדשות בארה"ב. נדגיש, שבמהלך המסחר ביום רביעי החוזה על המתכת היקרה נסחר סביב 893.25 דולר לאונקיה כאשר הנפילות נבלמו רק לאחר פרסום מלאי הנפט והבנזין השליליים בארה"ב אשר דחפו את המשקיעים לקנות את הנפט ולגרור אחריה את מחירי הזהב מעלה.



החוזה העתידי על הזהב סגר אמש סביב הרמות של 907 דולר לאונקיה.



נפט:



הנפט מזנק ב-4 דולר אך לא לפני שהחוזה על הזהב השחור נסחר בשפל של 12 שבועות סביב הרמה הנמוכה של 120.8 דולר לחבית. ביום רביעי התפרסמו מלאי הנפט והבנזין השבועיים אשר הפתיעו את השווקים , מלאי הנפט הצביעו על רמה שלילית של 100 אלף חביות כאשר התוצאה של מלאי הבנזין הייתה אף דרמטית יותר והצביע על רמה שלילית של 3.5 מיליון חביות.



החוזה העתידי על הנפט סגר אמש סביב הרמות של 126.94 דולר לחבית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully