וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: יו"ר קדימה הבא לא יצליח להקים ממשלה

מזל מועלם

31.7.2008 / 10:15

מופז מעונין בהרכבת ממשלה חלופית, ויהיה גמיש במו"מ הקואליציוני אם ייבחר

בזמן שראש הממשלה מסר את הודעתו, עשו שרת החוץ ציפי לבני, שר התחבורה שאול מופז ושר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק בביקורים מדיניים בארה"ב. לבני, שנפגשה עם שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס, אמרה כי "זוהי החלטה אישית לא פשוטה מבחינת ראש הממשלה, אך זוהי ההחלטה הנכונה. קדימה צריכה לשמור על אחדותה ועל יכולתה להנהיג את ישראל גם בזמן הבחירות הפנימיות".



גם מופז שיבח את אולמרט. "החלטתו אמיצה, ומוכיחה שלמרות מצוקתו האישית הוא רואה את טובת המדינה". ברומזו על יתרונו על לבני, אמר מופז שעל חברי קדימה מוטלת אחריות לבחור את ראש הממשלה הבא "נוכח האתגרים הביטחוניים שבפנינו". בראיון שהעניק היום לקול ישראל, אמר מופז: "אם אבחר, אפעל להקמת ממשלת אחדות רחבה ככל האפשר. בחירות כלליות לא ישרתו את האינטרסים של ישראל".



המתמודדים הנוספים בקדימה, שר הפנים מאיר שטרית והשר לביטחון פנים אבי דיכטר, הצטרפו גם הם לברכות על החלטת אולמרט.



אהוד ברק, שהוביל את אולמרט לפרישה כשלפני כחודש כפה עליו לערוך פריימריז בקדימה, אמר ש"אולמרט קיבל החלטה נכונה וראויה". בסביבתו הוסיפו שמפלגת העבודה דרשה מקדימה להחליף את אולמרט.



סקרים בקרב מתפקדי קדימה מלמדים שהמירוץ בין לבני למופז צמוד. לפי הערכות, מופז מעוניין יותר בהרכבת ממשלה חלופית, אם ייבחר, ולכן יהיה גמיש יותר במו"מ הקואליציוני. כמו כן, ש"ס צפויה להישאר בממשלתו. לעומת זאת, לבני עלולה להיתקל בקשיים רבים יותר בהקמת ממשלה, כשש"ס ומפלגות הימין יירתעו מלהצטרף אליה בשל עמדותיה. בשל כך העריכו אמש בקדימה שבסופו של דבר הכנסת תפוזר וייערכו בחירות כלליות, ככל הנראה במארס 2009. גם בעבודה העריכו שהסיכוי להקמת ממשלה חלופית נמוך, למרות שברק לא מעוניין בבחירות.



בראיון שהעניק היום יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, לקול ישראל הוא אמר כי "הממשלה הזו הגיעה לסופה. לא משנה מי יעמוד בראש קדימה, כולם חלק מכישלונה המוחלט של הממשלה. האחריות הלאומית דורשת הליכה לבחירות". נתניהו הוסיף כי במידה ומפלגתו תצטרף לממשלת אחדות, היא תעשה זאת לאחר הבחירות ולא כתרגיל שמטרתו "להנשים את הקואליציה", כדבריו.



בליכוד הבהירו כי לא ייקחו חלק בהקמת ממשלה חלופית. בהודעת המפלגה נאמר שכל ראשי קדימה שותפים לממשלה שנכשלה בניהול המדינה. בליכוד קראו לבחירות, שלאחריהן יקים נתניהו ממשלת אחדות. ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי-מפד"ל) אמר כי "הודעתו של אולמרט היא החדשות הטובות היחידות שהוא הצליח לספק בתקופת שלטונו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully