וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לעשות כסף בתקופת היובש המחזורית של שוק המט"ח

TheMarker

31.7.2008 / 10:52

בבית ההשקעות פינוטק מציעים אסטרטגיית צמדי מטבעות להתמודדות עם תקופת דשדוש בשוק המט"ח


הפלא הגדול של המנתחים הכלכליים, לעניות דעתי, הוא דווקא "עונת המלפפונים". איך יתכן שבאופן קבוע כל שנה ושנה כל שוק ההון מתייבש לפחות כמו הכנרת שלנו השנה? הרי עם בורסות חו"ל ובעיקר הנאסד"ק וה-S&P500 נחלשים ויורדים להם באחוזים ניכרים, אזי היה אמור שוק המט"ח לקבל מחזורים גדולים יותר. מאחר שכספי המניות חזרו לחשבונות הבנק או לחילופין עומדים בהיכון, הרי שהם מושקעים בדולר או לחילופין ביורו, מה שאמור לעלות את הצפי לעליית ריבית, על כל פנים הכספים לא מושקעים בשוק המניות אך הם מושקעים היכן שהוא.



השאלה היא להיכן הולך לו הכסף בתקופה זו? מסתבר שלניתוח הטכני יש תשובה הולמת יותר והיא: הספקולנטים. הם פשוט יצאו להם לחופשה, והם דואגים לעשות זאת בכל שנה ושנה ואפילו בזמנים קבועים.



אז מה עושים? אפשרות אחת היא לצאת יחד עם הספקולנטים לחופשה וליהנות סוף סוף משמש, ולא מחדר מסוגר עם מסכים מהבהבים בצבעים שונים ומשונים, אך לא נתעכב בעניין זה יותר מדי...
סביר להניח שהקורא הנכבד הצופה בכתבה זו אינו חפץ בחופשות כרגע, ולטענתו "הכסף הוא הדבר היחיד שאינו מעוניין בחופשה", אי לכך, האפשרות השנייה היא להמשיך לסחור.



ה- הכניס עצמו לאזור דשדוש הנע בין 1.595 ל-1.534. למעשה מדובר על 610 פיפס (6.1 סנט). פריצה של רמות אלו תהייה אך ורק איתות לזיהוי ש"עונת המלפפונים" הסתיימה לה, ולא איתות קנייה או מכירה. שבירה של רמת 1.528 דרומה, תהווה למעשה יישור קו עם החלטת הבנקים בעולם ליעד של 1.45 דולר ליורו עד סוף 2008.



בדרך אגב, ניתן לומר שהשחקנים המקצועיים באופציות מט"ח נוגסים נתח נכבד בעונת המלפפונים, וזו עוד סיבה, קטנה אומנם, לשמירת רמת הדשדוש בתקופה זו. אי לכך, אציין מספר נתונים המתאימים רק לתקופה זו. שמות השחקנים: צמדי מטבעות הקרוס. שם המשחק: דינאמיקת מטבעות הקרוס.



מאחר והמחזורים יורדים ניתן לומר שהקורלציה בין הזוגות העיקריים לא תעמוד על טיבה. לדוגמה הקורלציה בין יורו-דולר לדולר-, איננה פעילה לתקופה זו, מאחר ואין לחץ עולמי כללי על כל המטבעות מהדולר או מהיורו, והאירועים המשפיעים הם אירועים מקומיים במדינות עצמם. ומטבע כמו הדולר, ישפיע פחות על מדינות כמו יפאן. וכמובן, ההסבר לחוסר הקורלציה לא נועד לטכניים, אלא לסקרני כלכלה בלבד..



לכן, בחוסר מגמתיות בזוגות המובילים ניתן לראות דווקא מגמתיות טובה במטבעות הקרוס כגון שילוב של יורו מול הין וכן שילוב של ה מול הין וכדומה. השטרלינג וכן מול הין או כל מטבע ברמה משנית, יניב ריבית טובה במידה ויהיה איתות קנייה.



דוגמא לטווח הקצר: כרגע האיתות לקניה GBP/JPY הוא ב-215. הסטופלוס המתבקש הוא 212. לשמרנים שבינינו, השער לעסקה יהיה שונה, והוא יותר צפונה, בשער של 216 כשהמטרה היא יעד של 220 ושבירה של רמת 213.7 תהווה איתות לסגירת פוזיציה בהפסד.



אי לכך השתמשו במינוף נמוך, אורך נשימה ארוך וקור רוח. תמיד תעשו רק מה שצריך ונכון לעשות ולא פחות מזה, וזה נכון תמיד ולא רק לתקופה זו, זה אומר שיש עסקאות טובות, רק תדאגו להיות יותר שמרנים.



*סטופלוס- משקיע אשר רכש נכס בסיס ומוכן לסכן רק סכום מסוים, יגדיר על ידי מיקום הסטופלוס את הגבלת ההפסד, כלומר, הסכום אותו הוא מוכן לסכן. סטופלוס= הגבלת הפסד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully