וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחום רחמין - מבעלי נידר - העביר 805 אלף שקל מחשבון הבנק לחשבונה של בתו לפני הבקשה להקפאת הליכים

הילה רז

31.7.2008 / 11:51

כך טוען בנק הפועלים בהתנגדותו לבקשת הקפאת ההליכים של נידר

במסגרת פנייתו לבית המשפט ביקש בנק הפועלים מבית המשפט המחוזי בירושלים, כי יוציא צו אשר ימנע כל פעולה והעברת כסף מחשבונה של בתו של רחמין, לירון, בת ה-19, ויצהיר כי הכסף שהועבר ביום רביעי שעבר שייך לאביה והעברת הכסף, החשודה בניסיון להברחת נכסים - בטלה.



לגרסת הפועלים, המהלכים הפיננסיים שביצע רחמין מצביעים כי "הוא פעל ערב הגשת בקשת הקפאת ההליכים להבריח במרמה סכום ניכר מתוך הונו האישי לטובת חשבונה של בתו".



הבנק, המיוצג על ידי עו"ד דורית לוי-טילר, טוען עוד כי ביום שני השבוע, יום לאחר מתן צו ההקפאה, התבקש הבנק לצרף כמיופת כוח לחשבון הבנק של בתו, את אחותו מרים רחמין-מושליאן. יום לאחר מכן ניתנה לבנק הוראה על ידי מרים, שלטענת הבנק היתה עובדת בנידר, לשלם מחשבונה של הבת, לירון, כ-50 אלף שקל לחשבון הבנק שבבעלות עו"ד אמיר בר טוב, שלבקשת נידר מונה כנאמן הזמני לחברה, ועובד במשרד עו"ד ליפא-מאיר, המייצג את נידר בבקשת הקפאת ההליכים.



בנק הפועלים טוען כי התחייבויות בעלי השליטה במסגרת הקפאת ההליכים שלא לבצע כל העברת נכסיהם האישיים או שינוי בהם, מהווה מס שפתיים ששילמו בעלי השליטה לצורך קבלת הצו בלא שהם עומדים מאחוריה.



הבנק מציין עוד כי נחום רחמין חייב לבנק כ-364 אלף שקל בחשבונו המנוהל בסניף ארמון הנציב בירושלים. כן טוען הבנק כי לרחמין חובות לבנק בסך 1.3 מיליון שקל בשל ערבותו לחברת השקעות בשם שובל הנר, וערבויותיו לחובותיה של אחותו מרים רחמין, וקרוב המשפחה רוני רחמין.



הבנק מתריע כי דחיפות בקשתו נובעת מחשש כבד של הבנק כי לירון רחמין, בתו של נחום, תבצע פעולות נוספות בחשבונה האישי, ולא ניתן יהיה עוד להתחקות אחר כספיו של בעל השליטה בנידר, באופן שלגרסת הבנק עלול להעמידו בפני שוקת שבורה.



בנק הפועלים מציין כי כלל חובותיה של נידר לבנק עומדים על כ-32 מיליון שקל, כאשר מרבית חובות החברה הנטענים נובעים מערבויות כספיות וערבויות לפי חוק המכר.



בדומה לבנק לאומי, שהגיש אתמול את התנגדותו לבקשת הקפאת ההליכים של נידר, מציין פועלים כי חובות החברה כפי שפורטו על ידה בבקשתה שגויים ונמוכים משמעותית מהחובות הנטענים על ידי הבנק. בנק הפועלים טוען כי ערב מתן צו הקפאת ההליכים עמד חובה של נידר לבנק על סך של כ- 40 מיליון שקל, אך הבנק פעל להקטנת סכום החוב באמצעות קיזוז פיקדונות ששועבדו לטובתו.



בנק הפועלים מבקש לממש את הנכסים שהחברה שיעבדה לו כנגד הלוואות ואשראי שניתנו לבעלי השליטה בדרך של מימוש ומכירה בכינוס נכסים, על ידי בעל תפקיד שימונה מטעם הבנק.



מחברת נידר נמסר בתגובה "מדובר בכספי חיסכון אישיים שנצברו בחשבונה הפרטי של הבת. מאחר שחברת נידר נקלעה לקשיים, לווה האב נחום רחמין כספים מחשבונה הפרטי של בתו, לטובת פעילות החברה שדווחה במלואה. לביתו של נחום היתה הזכות המלאה לקבל את הכספים שלוו מחשבונה האישי, וכל ניסיון להציג את הדברים אחרת אינו מקצועי ואנו רק יכולים להצטער כי פרטיותה של בתו של בעל השליטה נפגעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully