וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלל תקשורת רוכשת את עמוס 5 תמורת 157 מיליון דולר

יובל מעוז

31.7.2008 / 12:31

החברה הנמצאת בבעלות יורוקום והתעשייה האווירית, תשלם לחבר רוסית 157 מיליון דולר תמורתו. אורך חיי הלוויין צפוי להיות 15 שנה

חלל תקשורת רוכשת את הלוויין עמוס 5 מהחברה הרוסית אקדמיצ'אן M.F תמורת 157 מיליון דולר. חלל רכשה את הלוויין לצורך מתן שירותי תקשורת לוויינית על ידי שיווק והחכרת שירותי תקשורת בלוויין. לפי ההסכם בין החברות, החברה הרוסית תייצר עבור חלל את עמוס 5, ותמסור אותו לבעלות החברה במסלול בשמיים, לאחר סיום הבדיקות במסלול, עד סוף מארס 2011.

אורך חיי הלוויין צפוי להיות 15 שנה, כאשר לפחות 14 מהן ניתנות לביטוח. החברה מציינת כי בכווננתה לרכוש ביטוח לשיגור הלוויין ולשהותו במסלול, שאינו כלול במחיר הרכישה. חלל תשלם 157 מיליון דולר תמורת הלוויין, כאשר מקדמה בסך כ-30 מיליון דולר אמורה להיות משולמת עד סוף אוגוסט השנה.

חלל תקשורת נמצאת בבעלות יורוקום (48%) והתעשייה האווירית (20.5%), ונמצאת בניהולו של דוד פולק. החברה עוסקת במתן שירותי תקשורת לוויינית על ידי שיווק והחכרת מקטעי חלל - פסי שידור - של לווייני תקשורת ללקוחותיה. החברה משווקת כיום את מקטעי החלל של הלוויין עמוס 2, הנמצא בבעלותה, ושל הלוויין עמוס 1, אשר לחברה זכויות שיווק בלעדיות על מקטעי השידור שלו.

בסוף אפריל שוגר הלוויין עמוס 3, המופעל גם הוא על ידי חלל תקשורת. הלוויין מספק שירותי תקשורת שונים, בין היתר הפצת שידורי רדיו וטלוויזיה והפצת שירותי אינטרנט. באמצעות האנטנות שלו, שחלקן ניתנות לכיוון מתחנת הקרקע בהתאם לצורכי הלקוחות, מספק הלוויין שירותי תקשורת לכל מקום במזרח התיכון, באפריקה ובאזורים שונים באמריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully