וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים נפגעו מחומרים רעילים והמדינה תפצה

נורית רוט

31.7.2008 / 12:51

עובדי תעשיות אלקטרו כימיות יפוצו בכ-12 מ' שקל על נזקי חומרים רעילים. המדינה תשלם 20% מהסכום ואת היתרה ישלמו המבטחות

בית המשפט המחוזי בחיפה אישר היום את הסדר הפשרה לפיו המדינה תישא ב-20% מסכום הפיצוי שישולם לעובדי מפעל תעשיות אלקטרוכימיות בעכו - 11.9 מיליון שקל - בגין פגיעות שנגרמו להם מחומרים רעילים.

מפעל תעשיות אלקטרו כימיות עסק ביצור חומר גלם לתעשיית הפלסטיק באמצעות תהליכים כימיים. המפעל נסגר בצו בית משפט בשנת 2003.

בשנת 2005 תבעו 80 עובדי המפעל שנפגעו ממחלות וחלקם אף הלכו לעולמם, את המפעל, את בעליהן האמריקאי של החברות שבבעלותן נמצא המפעל, ג'ון פרבר ואת המשרד לאיכות הסביבה ומשרד התעשייה והמסחר. בתביעה נטען כי הפגיעות נגרמו להם כתוצאה מתנאי העבודה במפעל ובגלל חשיפתם לחומרים רעילים ששימשו בהליכי הייצור במתקנים השונים, וכן בגלל היעדר השגחה ופיקוח נאותים של הרשויות על הנעשה במפעל. באחרונה, הושג הסכם בין העובדים, שיוצגו על ידי עו"ד ארז שניאורסון, לבין הנתבעים. על פי ההסכם שקיבל תוקף של פסק דין בתחילת החודש, ישאו המדינה, יחד עם שלוש המבטחות של המפעל, כלל, מגדל והפניקס, ועם פרבר (שישא ב-5% מהסכום) בפיצוי בסך 11.9 שקל לטובת כלל התובעים. החלוקה הפנימית בין הגורמים הנתבעים לא נקבעה בהחלטה זו.

היום אישר השופט שמואל ברלינר את ההסדר בדבר החלוקה הפנימית בין הנתבעים. לפי ההסדר, מבטחות המפעל בתקופות השונות ישלמו כ-70% מהפיצוי, המדינה תשלם 20% והיתרה תחולק בין גורמים נוספים, ביניהם פרבר שישלם כ-600 אלף שקל (כ-5%) ואיגוד ערים שישלם 250 אלף שקל (כ-2%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully