וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקספרט פיננסים סוקרים את השבוע החולף בתעשיית קרנות הגידור

TheMarker

31.7.2008 / 12:47

Absolute Capital מתרסקת; Merebis Capital Management תובעת את RBS; חדשות מחזית הקרנות באסיה



דסק המוצרים המובנים של אקספרט פיננסים מתאר את השבוע החולף בתעשיית קרנות הגידור בעולם ומציין אירועים בולטים שעשו את השבוע:



Absolute Capital מתרסקת



Absolute Capital דיווחה ב-2007 על הפסד של 51.8 מיליון דולר לפני מס והחליטה לסגור את משרדיה בספרד בעודה ממשיכה לנסות להתאושש מפעילותו של מנהל ההשקעות הראשי שלה לשעבר.
חברת קרנות הגידור סגרה את משרדיה במיורקה, ספרד והעבירה את פעילותה לצוג (שוויץ) ולאיי קיימן.
בחודש שעבר, החליטו בעלי המניות של החברה להיפרד מ-Argo Capital, קרן הגידור שהוקמה על ידי AbCap ב-2006.



כוכבי קרנות הגידור מצדיקים את כינויים



ה-Wall Street Journal מדווח: כמה מכוכבי קרנות הגידור ב-2007 ממשיכים להצליח גם השנה אף שהיו ספקנים שפקפקו ביכולתם לעשות זאת:
ג'ון פאולסון, שניהל את Paulson & Co. הרוויח קרוב ל-15 מיליארד דולר בשנה שעברה והמשקיעים מדווחים שעד ה-30 ביוני השנה עלו כמה מקרנות הגידור שבניהולו ב-20%, הודות להימור מתמשך על הצרות של חברות פיננסיות.
Philip Falcone, שהשיג רווחים של 120% בקרן הגידור הגדולה ביותר שלו, ב-2007, השיג עד יוני רווח של 42% בקרן זו, Harbinger Capital Partners I, בין השאר בהשקעות בתחום הסחורות.



קרן גידור תובעת את RBS - Royal Bank Of Scotland - על משיכת כספים בהיקף של 250 מיליון יורו



FT מדווח: תביעה בהיקף של מיליוני שטרלינג הוגשה נגד RBS אחרי שמשך השקעה של 250 מיליון יורו (394 מיליון דולר) של ABN Amro בקרן גידור לונדונית, זמן קצר אחרי שקנה בנק הולנדי.



Merebis Capital Management הגישה תביעה לבית המשפט הגבוה של לונדון, בטענה שמגיע לה קנס בשווי 17.8 מיליון שטרלינג (35 מיליון דולר) בעקבות משיכה מוקדמת של ABN, שקיבלה בחזרה את מרבית השקעתה בתחילת החודש, דבר שהביא לסגירת קרן הגידור. משיכת הכספים על ידי ABN סייעה בחיזוק בסיס ההון של RBS שנבנה לא מכבר וביטל בחלקה מדיניות של השקעה בקרנות גידור במטרה להגדיל את היקף עסקיו עם הקרנות, כולל מכירה ללקוחות פרטיים של הבנק. הדבר התרחש כאשר השקעות של הבנק בשתי קרנות אחרות, נכשלו.



קרנות הגידור האסיאתיות הגדולות ביותר, ממשיכות לגדול



Marketwire מדווח: קרנות הגידור האסיאתיות הגדולות ביותר, ממשיכות לגדול. ב-31 במארס היה שווי נכסיהן של 25 קרנות הגידור הגדולות ביותר באסיה 52.2 מיליארד דולר, כאשר בשנה הקודמת ניהלו 35.5 מיליארד דולר, ובתחילת 2006 הן ניהלו 22.6 מיליארד דולר.



זו השנה השנייה ברציפות ש-Sparx Group Co, הממוקמת בטוקיו ומנהלת נכסים בשווי 8.1 מיליארד דולר, נמצאת במקום הראשון ברשימת אלפא 2008 של 25 קרנות הגידור האסיאתיות הגדולות.



במקום השני נמצאת שוב Value Partners הממוקמת בהונג קונג ומנהלת 5.9 מיליארד דולר, אחרי שנמצאה במקום זה גם ב-2007.



Artradis Fund Management הממוקמת בסינגפור, טיפסה מהמקום השמיני למקום השלישי והיקף נכסיה הוכפל כמעט פי ארבע, ל-4.7 מיליארד דולר. אף שחברת Arisaig Partners ירדה מהמקום השלישי לרביעי, היא הצליחה להכפיל כמעט את שווי הנכסים שבניהולה, ל-4.3 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully