וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ITR :ירידה של 12% בביקוש למשרות בהיי-טק

עידו סולומון

31.7.2008 / 13:56

ביולי 2008 יחסית לינואר השנה. הירידות נרשמו בכמעט כל התחומים למעט מנהלי מכירות. הירידה החדה ביותר בביקוש למנהלי מוצר

ירידה של 12% בביקוש למשרות בתחום ההיי-טק נרשמה בחודש יולי 2008 יחסית לינואר השנה, כך עולה מנתוני חבר ITR מקבוצת חבר, המתמחה בהשמה בתחום ההייטק והטכנולוגי. על פי הנתונים, הירידות נרשמו בכמעט כל התחומים, למעט מנהלי מכירות.

הירידות החדות ביותר נרשמו בביקוש למנהלי מוצר - ירידה של 53.6%. מהנדסי שירות (PRE/POST SALE) ספגו ירידה של 36.9%; מהנדסי חומרה - 33.1%; מהנדסי תעשייה וניהול - 26.2%; מהנדסי תוכנה - 23.3%; מהנדסי אר. טי. - 22.9%; ובביקוש למנתחי מערכות חלה ירידה של 10%. הדרישה למהנדסי מכונות ספגה את הירידה המתונה ביותר של % 8 בלבד.

מאיה בוכניק, מנהלת חבר ITR מסבירה: "ישנן חברות שעדיין נמצאות בשיא הגיוס, וקיים אצלן ביקוש בתחומים מסויימים, אך מנגד, ישנן חברות המצמצמות ומפטרות. אנו חשים בירידה משמעותית בביקוש מצד חברות בתחום החומרה והאלקטרוניקה. כמו כן, יש האטה גם בדרישה בתחומי ה-Real Time והאלגורתימים".

בוכניק הוסיפה, כי "בשוק יש כרגע מספר מגמות בו זמנית. מצד אחד, האטה וירידה בביקושים בתחומים מסוימים והקפאת משרות בחברות מסוימות, ובמקביל ביקוש קבוע שאינו נפגע בתחומים אחרים ובחברות אחרות. כמו כן, קיימת עלייה כללית בכמות המועמדים המחפשים עבודה - אם בגלל שפוטרו ואם בגלל החשש מיציבות החברה בה עובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully