וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפי לפתיחה יציבה; המשקיעים ממתינים לפרסום נתוני התמ"ג בארה"ב

שמואל שוסטר

31.7.2008 / 15:28

נס תיסחר על רקע רכישתה הגדולה ביותר עד כה; טבע קיבלה אישור לשווק גירסה גנרית תרופה חדשה



החוזים העתידיים מצביעים על פתיחה יציבה בוול סטריט, עם נטייה קלה לעליות שערים של עד 0.3%, בעוד המשקיעים ממתינים לפרסום נתוני התוצר הלאומי הגולמי לרבעון השני של השנה.



אמש ננעלו המדדים בעליות שערים. הוסיף 1.6% ל-11,584 נקודות, עלה ב-0.4% ל-2,330 נקודות ו-S&P 500 טיפס ב-1.7% ל-1,284 נקודות.



בזירת המקרו: כשעה לפני פתיחת המסחר צפויים להתפרסם נתוני התוצר הלאומי הגולמי בארה"ב. הנתונים, שמתייחסים לרבעון השני של 2008 צפויים להצביע על גידול שלכ-2.4%. בנוסף צפויים להתפרסם מספר דורשי העבודה הראשונים בשבוע שחלף.



מדד הסחורות CRB, העוקב אחרי השינויים במחיריהם של 19 סחורות מרכזיות, איבד ביולי 9.7% מערכו - הירידה החדה ביותר ב-28 השנים האחרונות. צניחת מחירי הגז הטבעי (31%) התירס (18%) והניקל (15%) הובילו את הירידות.



סטארבקס (סימול SBUX), רשת בתי הקפה הגדולה בעולם, תיסחר על רקע הפסד הרבעוני ראשון של החברה לאחר שהוציאה 168 מיליון דולר במטרה לסגור 600 סניפים בארה"ב ו-60 סניפים באוסטרליה, ולשלם פיצויים לעובדים המפוטרים. לסטארבקס הפסד של 6.7 מיליון דולר, או סנט למניה, ברבעון השלישי של שנת הכספים של החברה. זאת, לעומת רווח של 158.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2007. הכנסות החברה עלו ב-9.1% והסתכמו ב-2.6 מיליארד דולר. לא כולל ההפרשה הקשורה לסגירת הסניפים רשמה סטארבקס רווח של 14 סנט למניה.



ויזה (סימול V) חברת כרטיסי האשראי הגדולה בעולם, דיווחה אמש לאחר סיום המסחר על תוצאות טובות מהצפוי לרבעון המלא הראשון שלה בתור חברה בורסאית. ויזה, אשר שישה מתוך עשרה כרטיסי אשראי בעולם הם שלה, רשמה ברבעון הכספים השלישי שלה, אשר הסתיים בסוף יוני, רווח נקי של 422 מיליון דולר, או 51 סנט למניה. זאת, לעומת רווח של 299 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת, לפני שהחברה הפכה לבורסאית.



תיסחר על רקע תוצאותיה לרבעון השני של השנה. החברה דיווחה על הכנסות של 1.5 מיליארד שקל ברבעון, צמיחה של 5.2% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי של החברה עלה ב-2.9% ביחס לרבעון המקביל, ועמד על 378 מיליון שקל והרווח הנקי צמח ב-8.4% והוא עומד ברבעון הזה על 247 מיליון שקל.



קיבלה אישור מרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) לשווק גירסה גנרית של התרופה Depakote לטיפול בפרכוסים בשחרור מושהה, בהפרעות מאניה דפרסיה ובמיגרנות. מכירותיה של התרופה במונחי מחיר תרופת המקור הסתכמו ב-1.5 מיליארד דולר ב-2007.



, תיסחר על רקע רכישתה הגדולה ביותר עד כה. החברה תרכוש את לוגוס הצ'כית, המספקת שירותים ופתרונות בתחום המחשוב וטכנולוגיות המידע, בתמורה ל-68 מיליון. זו הרכישה השמינית של נס באירופה - מחצית מהסכום ישולם עם סיום העסקה והמחצית השנייה תתפרס על פני שלוש שנים והוא מותנה בביצועי החברה.







מנייתה של , ספקית הפתרונות לאבטחת המחשוב, נפלה אמש ב-14% לאחר שהחברה הודיעה כי תרכוש את מוצר הסייפוורד (SafeWord) מחברת Secure Computing בתמורה ל-65 מיליון דולר במזומן - העסקה הגדולה בתולדותיה. ב-2007 הניבו מכירות המוצר הכנסות של 32 מיליון דולר, כל שהרכישה עשויה לסייע לשורה הרווח החבוטה של החברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully