וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הלבנת ההון בבנק הפועלים: הפרקליטות תגיש כתב אישום חמור נגד ארקדי גאידמק - בכפוף לשימוע נוסף

עמית בן-ארויה

31.7.2008 / 16:34

גאידמק: "מדובר ברדיפה פוליטית; החלטות לא אחראיות של אנשים לא אחראים לא ראויות לתגובה"

על פי החשד החדש, גאידמק, גלמור ורכט רימו את נציגי בעלי המניות של חברת טרמופוסט ההולנדית כשאמרו להם כי גלמור הוא מי שמעוניין לרכוש את החברה מכספו שלו. בפועל, כך נטען, נוהל המשא ומתן עבור גאידמק, והוא גם זה שרכש את טרמופוסט.



"המעורבים ביקשו לכאורה להסתיר את זהותו של גאידמק בשל החשש כי נציגי בעלי המניות של טרמפוסט לא יסכימו למכור לגאידמק את החברה או לנהל משא ומתן עמו. בכך, השתמשו גאידמק וגלמור בתאגיד עזר בנקאי בבעלות מלאה של בנק הפועלים כדי לעבור את עבירות המרמה והלבנת ההון", נאמר אתמול בהודעת משרד המשפטים.



במשרד המשפטים ציינו כי העבירות בוצעו בנסיבות מחמירות בשל העובדה שמדובר באנשי עסקים בינלאומיים ובתאגיד בנקאי. אלה, כך נאמר "חברו יחד, כל צד מטעמיו הוא, כדי להוציא לפועל במרמה עסקה בשווי של 50 מיליון דולר. זאת, תוך העברה סיבובית של כספים מחשבונו של גאידמק, המנוהל בחברת פועלים שירותי נאמנות בע"מ, דרך סניף 535 של בנק הפועלים (סניף הירקון ?ע.ב.א) אל חשבון קאזפוספט בע"מ, המנוהל אף הוא בחברת פועלים שירותי נאמנות בע"מ, ובחזרה לחשבונו הפרטי של גאידמק".



בנוגע לעובדות ועבירות אלה, יוכלו פרקליטי החשודים להתייצב לשימוע כדי לנסות לשכנע את הפרקליטות לסגת מכתב האישום.



העבירות מתווספות לחשדות שהועלו בעבר כלפי החשודים באשר לביצוע עבירת הלבנת הון לפי סעיף 3 (ב) לחוק איסור הלבנת הון, שהיא טכנית יותר במהותה ומוגדרת כעבירה של אי דיווח על העברת כספים.



ביקורת רבה נמתחה על התמשכות החקירה: היא נפתחה ב-2005 במסגרת חקירת הלבנת ההון בסניף הירקון בתל אביב של בנק הפועלים. בספטמבר 2006 נערך שימוע לגאידמק ולאחרים ומאז הוא נקרא פעם אחר פעם למסור את עדותו בפרשה כחלק ממה שהוגדר השלמות חקירתיות. ההחלטה הנוכחית התקבלה לאחר חקירתו האחרונה של גאידמק בשבוע שעבר במשרדי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל).



גאדימק מיוצג על ידי עורכי הדין דן מרידור, שלמה בן-אריה ורונן רוזנבלום.



מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "איננו יכולים להגיב לפרסומים מסוג זה. מכל מקום, בנק הפועלים והחברות בנות שלו נקטו ונוקטים תמיד מדיניות של הקפדה על קיום הוראות החוק".



ממשרדו של גאידמק נמסר כי "זה זמן רב גאידמק רואה את עצמו אוביקט לרדיפה פוליטית. החלטות לא אחראיות של אנשים לא אחראים לא ראויות לתגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully