וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשיים נוספים לקרן ההשקעות סרברוס: GMAC רשמה הפסד של 2.5 מיליארד דולר ברבעון השני

אשר שכטר

31.7.2008 / 17:52

חטיבת המשכנתאות של ResCap ,GMAC רשמה הפסד של 1.86 מיליארד דולר ברבעון השני של 2008



GMAC - הזרוע הפיננסית לשעבר של ענקית הרכב , הנמצאת בשליטת קרן סרברוס - דיווחה היום על הפסד של 2.5 מיליארד דולר ברבעון השני של 2008, בעקבות ההאטה בשוק הרכב בארה"ב והמשבר בשוק הדיור האמריקאי, שהוביל לעלייה חדה במספר עיקולי הבתים.



GMAC, הנמצאת עדיין בבעלות חלקית של ג'נרל מוטורס, רשמה הפסד רבעוני רביעי ברציפות ברבעון השני של 2008, לעומת רווח של 293 מיליון דולר ברבעון המקביל שנה קודם לכן. הפסדיה של חטיבת המשכנתאות ResCap, הנאבקת כיום בקשיי נזילות, עלו ל-1.86 מיליארד דולר ברבעון השני לעומת הפסד של 254 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2007.



ResCap, חברת המשכנתאות השמינית בגודלה בארה"ב, עברה שנה קשה ב-2007, לאחר שמספר הולך וגדל של לווים לא הצליחו לעמוד בתשלומי המשכנתאות שהעניקה להם. החברה, שרשמה הפסד של 7.2 מיליארד דולר בשבעת הרבעונים האחרונים, נאלצה להפסיק להעניק הלוואות חדשות ללווים בעלי היסטוריית אשראי בעייתית ולקבל הזרמות כספים בסך מיליארדי דולרים מצד סרברוס וג'נרל מוטורס. בחודש שעבר ביצעה ResCap מימון מחדש של חובות בסך 60 מיליארד דולר, בעודה מנסה להימנע מחדלות פירעון.







כאשר רכשה סרברוס, מבעלי המניות בבנק לאומי, נתח של 51% ב-GMAC תמורת 14 מיליארד דולר ב-2006, נחשבה ResCap לאחד מיתרונותיה של העסקה - חטיבת משכנתאות רווחית שסיפקה הכנסות נאות. אולם מאז התמוטטותו של שוק הסאבפריים ובעקבות ההידרדרות המתמשכת בשוקי הדיור והמשכנתאות האמריקאיים, נאבקת כיום החטיבה באפשרות שתיאלץ להכריז על פשיטת רגל.



בנוסף לבעיותיה של ResCap, רשמה גם חטיבת מימון הרכב של GMAC הפסד של 717 מיליון דולר ברבעון השני של 2008, לעומת רווח של 395 מיליון דולר ברבעון המקביל שנה קודם לכן, בעקבות מחיקות ערך בסך 716 מיליון דולר הקשורות למימון רכישת כלי רכב באמצעות ליסינג. השבוע נאלצה החברה להודיע כי תפסיק לממן חלק מהליסינג ללקוחות ג'נרל מוטורס בקנדה ובארה"ב, בעקבות הירידה במכירות המכוניות בשוק הרכב בצפון אמריקה.



תוצאותיה הרבעוניות של GMAC, בה שמרה ג'נרל מוטורס על נתח של 49% כאשר מכרה את השליטה החברה לסרברוס, צפויות לפגוע גם בתוצאותיה הרבעוניות של GM, שיפורסמו ביום שישי. השבוע הודיעה ג'נרל מוטורס כי מכירות המכוניות החדשות מתוצרת החברה נפלו ב-18% ביוני בעקבות העלייה החדה במחירי הדלק. סוכנות הידיעות איי.פי דיווחה השבוע כי ג'נרל מוטורס תפטר 15% מכוח העבודה שלה בארה"ב ובקנדה, כ-5,100 עובדים, עד תחילת חודש נובמבר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully