וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד של 746.7 מיליון דולר למאסטרקארד ברבעון השני של 2008; מניית החברה נופלת ב-9%

סוכנויות הידיעות

31.7.2008 / 19:07

מאסטרקארד רשמה הפרשה בסך מיליארד דולר ברבעון השני, הקשורה לסכסוך המשפטי בינה לבין אמריקן אקספרס

מאסטרקארד רשמה הפסד של 746.7 מיליון דולר ברבעון השני, או 5.74 דולר למניה, לעומת רווח של 252.3 מיליון דולר או 1.85 דולר למניה ברבעון המקביל ב-2007. הכנסותיה הרבעוניות של החברה זינקו ב-25% ל-1.2 מיליארד דולר, בעוד שההוצאות התפעוליות עלו ב-15% ל-830 מיליון דולר. ללא הפרשה חד פעמית של מיליארד דולר ברבעון השני, רשמה מאסטרקארד רווח של 276 מיליון דולר או 2.11 דולר למניה ברבעון השני, מעל תחזיות האנליסטים לרווח של 2.02 דולר למניה.



בחודש שעבר הסכימה מאסטרקארד לשלם לאמריקן אקספרס 1.8 מיליארד דולר, במסגרת הסדר מחוץ לבית המשפט הקשור לתביעה שהגישה אמריקן אקספרס נגד מאסטרקארד ב-2004. אמריקן אקספרס תבעה את ויזה ומאסטרקארד בנובמבר 2004, לאחר שבית המשפט העליון בארה"ב קבע כי מנעו באופן לא חוקי מלקוחות של בנקים כמו סיטי ובנק אוף אמריקה את האפשרות להשתמש בכרטיסי האשראי של חברות מתחרות.



ויזה, חברת כרטיסי האשראי הגדולה בעולם ומתחרתה של מאסטרקארד, דיווחה אתמול על עלייה חדה מהצפוי ברווחיה ברבעון הכספים השלישי שלה, הרבעון המלא הראשון שלה בתור חברה בורסאית. ויזה, שהונפקה מוקדם יותר השנה במסגרת ההנפקה הראשונה לציבור (IPO) הגדולה בתולדות ארה"ב, רשמה רווח נקי של 422 מיליון דולר במהלך הרבעון, לעומת רווח של 299 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת.



חברות כרטיסי אשראי אחרות, דוגמת אמריקן אקספרס ודיסקבר פייננשל, וכן בנקים המחזיקים בנתח גדול בשוק כרטיסי האשראי, בהם בנק אוף אמריקה, וושינגטון מיוצ'ואל וסיטי, דיווחו על פגיעה ברווחיהן על רקע גידול במספר בעלי כרטיסי אשראי שלא הצליחו לעמוד בתשלומים. עם זאת, ויזה ומאסטרקארד הצליחו לחמוק באופן יחסי מנזקי המשברים בשוקי האשראי והדיור, הודות לעובדה כי שתי החברות אינן מעניקות אשראי לצרכנים, אלא מנפיקות כרטיסי אשראי לבנקים שותפים וגובות עמלות עבור כל עסקה.



אמריקן אקספרס דיווחה בשבוע שעבר על נפילה של 37% ברווחיה ברבעון השני של 2008, וחברת כרטיסי האשראי קפיטל וואן דיווחה על נפילה של 40% ברווחיה הרבעוניים ל-452.9 מיליון דולר. כלכלנים בארה"ב צופים כי מספר העסקות שמבצעים האמריקאים באמצעות כרטיסי אשראי יעלה בחדות ברבעונים הקרובים, בעקבות ההאטה הכלכלית והעלייה החדה במחירי הדלק. חברת מחקר כרטיסי האשראי נילסון ריפורט מעריכה כי השימוש בכרטיסי אשראי יעלה לשיעור של 55% מכלל הרכישות המבוצעות בארה"ב עד שנת 2011, לעומת 40% בשנת 2005.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully