וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט יורד ב-2% ל-124.3 דולר לחבית בעקבות נתוני המקרו המאכזבים בארה"ב

אשר שכטר

31.7.2008 / 20:19

ההאטה הכלכלית והעלייה בשיעור האבטלה בארה"ב הובילו להתחזקות הציפיות לירידה בביקוש לנפט



מחיר הנפט יורד כעת ב-2% בבורסת הסחורות של ניו יורק, לאחר שנתוני המקרו המאכזבים בארה"ב חיזקו את ההערכות כי העלייה החדה במחירים וההאטה בכלכלה האמריקאית יובילו לירידה בביקוש.



משרד המסחר האמריקאי דיווח היום כי התמ"ג האמריקאי צמח בשיעור שנתי של 1.9% ברבעון השני של 2008, פחות מתחזיות הכלכלנים לצמיחה של 2.3%, לאחר שהמשבר המתמשך בשוק הדיור והעלייה בשיעור האבטלה מחקו חלק מהשפעתה של תכנית התמריצים הכלכליים שיזמה ממשלת ארה"ב. כמו כן, נתונים מתוקנים שפרסם המשרד הראו כי כלכלת ארה"ב רשמה צמיחה שלילית של 0.2% ברבעון הרביעי של 2007 - הצמיחה השלילית הראשונה שרשמה כלכלת ארה"ב מאז 2001.



משרד העבודה האמריקאי דיווח עוד כי מספר התביעות הראשונות לקבלת דמי אבטלה עלה בשבוע שעבר ב-44 אלף ל-448 אלף, רמתו הגבוהה ביותר מזה חמש שנים, לעומת תחזיות לירידה של 8,000 במספר הבקשות הראשונות לדמי אבטלה. מחר צפוי משרד העבודה האמריקאי לפרסם את דו"ח התעסוקה בארה"ב לחודש יולי. לפי התחזיות, צפוי הדו"ח להצביע על נפילה של 75 אלף משרות בשוק התעסוקה האמריקאי, ירידה חודשית שביעית ברציפות, ועל עלייה בשיעור האבטלה ל-5.6%, לעומת 5.5% בחודש שעבר.



לעמוד הנפט של TheMarker



משרד האנרגיה האמריקאי אתמול דיווח כי צריכת הדלק בארה"ב - צרכנית הנפט הגדולה בעולם - ירדה ב-2.4% ביולי לעומת החודש המקביל אשתקד ועמדה בממוצע על 20.2 מיליון חביות ליום. אתמול זינק מחיר הנפט ב-3.8% - העלייה היומית החדה ביותר שלו מזה שלושה שבועות - לאחר שמשרד האנרגיה האמריקאי דיווח על נפילה בלתי צפויה של 3.5 מיליון חביות במלאי הבנזין השבועי בארה"ב.



בעקבות החששות כי הביקוש לנפט בארה"ב יירד בחדות בעקבות ההאטה הכלכלית והעלייה במחירי הדלק, נופל מחיר החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה בספטמבר ב-2% ל-124.27 דולר לחבית. מחיר הנפט מסוג ברנט, הנסחר בלונדון, יורד ב-1.5% ל-125.17 דולר לחבית.



יוג'ין וויינברג, אנליסט בקומרצבנק, העריך בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג כי מחיר הנפט אינו צפוי להישאר ברמתו הנוכחית, בעקבות הירידה בביקוש, וצפוי לרדת ל-110 דולר עד סוף השנה, אלא אם תחול החמרה באי היציבות בניגריה או עלייה במתיחות בין איראן לבין מדינות המערב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully