וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורם טורבוביץ' - ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה - יסיים תפקידו בלשכה

ברק רביד

31.7.2008 / 20:52

אולמרט נענה לבקשת טורבוביץ' שימשיך לכהן כשליח רה"מ למשא ומתן עם סוריה וכן כיועץ מיוחד בהתנדבות

ההודעה על סיום תפקידו של טורבוביץ', באה יממה לאחר הודעתו של אולמרט על כך שלא יתמודד בפריימריז בקדימה ושבכוונתו להתפטר מיד עם בחירתו של יו"ר חדש למפלגה. בשבועות האחרונים, התלבט אולמרט לגבי עתידו הפוליטי עם חברים, עם עוזריו האישיים, עם בעלי בריתו הפוליטיים ובעיקר עם בני משפחתו. לפני עשרה ימים כינס את יועציו הקרובים בחדרו שבלשכת ראש הממשלה ובישר להם על החלטתו: "ביום שיסתיים מושב הכנסת, אודיע שלא אתמודד בפריימריז", אמר, "אני הולך לעשות הכל מסודר ולהעביר את התפקיד כמו שצריך למי שיחליף אותי. עד אז ממשיכים לעבוד".



בהתייעצויות שקדמו להודעה של אתמול דן אולמרט עם מקורביו, כיצד לבצע את תהליך הפרישה. אל מול עיניו של אולמרט עמדו כמה מודלים. הראשון היה מודל בגין, שעזב את ראשות הממשלה לאחר מלחמת לבנון, כשאמר "איני יכול עוד". אולמרט פסל על הסף אפשרות זו, שבעיניו לא מתאימה לאופיו, ל"אני מאמין" שלו ולמצב שבו הוא נמצא. "אני לא מרגיש שיש לי בעיה בניהול המדינה", אמר ליועציו.



המודל השני שנבחן היה להמשיך בתפקיד ולהודיע על התמודדות בפריימריז. אולמרט סבר שמדובר במדיניות של "ראש בקיר", שלא תועיל בדבר ורק תגרור את המדינה לכאוס. "אני לא מתכוון לתת את ההרגשה שאני מצפצף על כולם", אמר ליועציו.



לבסוף, בחר אולמרט במודל של ראש ממשלת בריטניה לשעבר, טוני בלייר, שעזב את דאונינג 10 רק לאחר שמפלגתו בחרה מחליף, והוא היה יכול לוודא שנמשכת היציבות השלטונית. בלייר, שמשמש כיום שליח הקוורטט למזרח התיכון, הוא עוד חבר קרוב שעמו אולמרט התייעץ בשבועות האחרונים. גם נגד בלייר התנהלו שורה של חקירות ומאבקים פוליטיים להדחתו בתוך מפלגת הלייבור. לצד שיחות על המו"מ עם הפלשתינאים, שוחחו השניים כמה פעמים גם על הבעיות האישיות של אולמרט. בלייר הקפיד לחזק את ידיו של חברו, ומדי פעם אף נתן לו עצה מניסיונו האישי. בלייר אמר למקורביו כי התרשם שאולמרט הצליח לעמוד בלחץ רב ולהמשיך לתפקד חרף החקירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully