וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתראות נעורים, שלום ג'יי.פי מורגן: מנכ"ל בר סטרנס אלן שוורץ יתפטר מתפקידו

אשר שכטר

31.7.2008 / 21:05

שוורץ, מנכ"ל בנק ההשקעות הקורס שנאלץ להימכר במארס לג'יי.פי מורגן, יעזוב את הבנק בחודש אוגוסט

שוורץ, שהצטרף לבר סטרנס ב-1976, הפך בינואר למנכ"ל בנק ההשקעות לאחר שהמנכ"ל הקודם, ג'יימס (ג'ימי) קיין, נאלץ להתפטר מהתפקיד בשל ההפסדים הכבדים שספג הבנק בעקבות חשיפתו לשוק המשכנתאות בארה"ב. חודשיים לאחר מכן הגיע בר סטרנס לסף פשיטת רגל לאחר ששמועות על קשיי נזילות בבנק הובילו את לקוחותיו למשוך כספם ממנו, והסכים להימכר לג'יי.פי מורגן תמורת 1.4 מיליארד דולר, או 10 דולר למניה - פחות מ-6% משווי הבנק בתחילת שנת 2007, לפני פרוץ משבר האשראי.



מג'יי.פי מורגן נמסר כי החלטתו של שוורץ בן ה-58 לעזוב התקבלה בשיתוף עם הבנק. שוורץ צפוי להישאר בג'יי.פי מורגן עד סוף אוגוסט, ולאחר מכן יתפטר מתפקידו. במסמך פנימי של בר סטרנס, שהגיע לידי סוכנויות הידיעות בלומברג ואיי.פי, כתב מנכ"ל ג'יי.פי מורגן ג'יימי דימון כי "לאחר שרוב הפעולות הקשורות למיזוג יושלמו, אלן יעזוב את החברה לטובת הזדמנויות אחרות. למרות התנאים הקשים שאיחדו בין שתי החברות שלנו, אלן פעל כשותף מעולה ויעיל לאורך כל התהליך".



שוורץ עצמו כתב במסמך כי "למרות שהמצב לא היה קל עבור אף אחד מאיתנו, ג'יי.פי מורגן פעל בנושא בדרך הטובה ביותר, כהרגלו. אני מאוד גאה להיות חלק מבר סטרנס, שהיה מקום מיוחד שאליו אני בטוח שרבים מאיתנו יתגעגעו".



במאי אישרו בעלי המניות של בר סטרנס את מכירתו של בנק ההשקעות הקורס לג'יי.פי מורגן. ההצבעה שמה קץ לעצמאותו בת 85 השנים של בנק ההשקעות, אשר הצליח לשרוד את השפל הגדול ותריסר תקופות מיתון ובתחילת שנת 2007 עוד נסחר לפי שווי שוק של 20 מיליארד דולר. כתוצאה מהמיזוג, פוטרו 7,000 מתוך 14 אלף עובדיו של בר סטרנס.



לאחר קריסתו של בר סטרנס, טען שוורץ כי הגורם למצבו היו שמועות כוזבות על בעיות נזילות בבנק שהופצו על ידי משקיעים שהימרו נגד מניית בר סטרנס מתוך כוונה להרוויח מנפילתה. דימון חזר גם הוא על טענה זאת בעדות שהעניק בפני ועדת הבנקאות של הסנאט ורשות ני"ע בארה"ב (SEC) חוקרת כיום האם מפיצי השמועות הם שהובילו לקריסת בר סטרנס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully