וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקיות הרכב מתקרבות לאג"ח זבל: S&P הורידה את דירוג האשראי של ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר

סוכנויות הידיעות

31.7.2008 / 22:03

דירוגן של שלוש ענקיות הרכב הורד למינוס B, שש רמות מתחת לדירוג השקעה

דירוגן של שלוש ענקיות הרכב הורד למינוס B, שש דרגות מתחת לדירוג השקעה. S&P הסירה את תחזית האשראי השלילית ל- ו, צעד שככל הנראה מעיד על כך שהיא אינה צפויה להוריד שוב את דירוג האשראי של החברות בעתיד הקרוב.



"רמת הנזילות של שלוש החברות מספקת כרגע, אך תרד בצורה משמעותית במחצית השנייה של השנה ובמהלך 2009, בשל השילוב בין הפסדים כבדים והידללות מזומנים", כתב אנליסט S&P רוברט שולץ, שהעריך כי נזילותה של כל אחת משלוש החברות תיפול בקרוב ל-50% עד סוף השנה הבאה.



S&P הורידה גם דירוג האשראי של GMAC, הזרוע הפיננסית לשעבר של ג'נרל מוטורס הנמצאת בשליטת קרן סרברוס, בעלת קרייזלר ומבעלי בנק לאומי, למינוס B. GMAC, בה מחזיקה ג'נרל מוטורס נתח של 49%, דיווחה היום על הפסד של 2.5 מיליארד דולר ברבעון השני של 2008 ? הפסד רבעוני רביעי ברציפות - בעקבות ההאטה בשוק הרכב בארה"ב והמשבר בשוק הדיור האמריקאי, שהוביל לעלייה חדה במספר עיקולי הבתים.



פורד, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בארה"ב אחרי GM, רשמה הפסד של 8.7 מיליארד דולר ברבעון השני של 2008, לעומת רווח של 750 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2007, בעקבות מחיקת ערך בשווי 8 מיליארד דולר הקשורות לירידה בערך מפעלים ונכסים של החברה בצפון אמריקה ונפילה חדה במכירות הטנדרים הגדולים של החברה, לאחר שמחיר הבנזין בארה"ב נסק לשיא של למעלה מ-4 דולר לגאלון.
סוכנות הידיעות איי.פי דיווחה ביום רביעי כי ג'נרל מוטורס, יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, מתכננת לפטר 15% מכוח העבודה שלה בארה"ב ובקנדה, כ-5,100 עובדים, עד תחילת חודש נובמבר.



בתחילת החודש הודיעה GM על כוונתה לצמצם את היקף ייצור הרכב בצפון אמריקה ברבעון הנוכחי ב-12% לכ-900 אלף כלי רכב. זאת, לאחר שבחודש שעבר הודיעה כי תסגור ארבעה מפעלים בצפון אמריקה לייצור רכבי שטח וטנדרים, תגדיל את היקף הייצור של מכוניות קטנות, וכי תשקול להפסיק לייצר את רכב השטח האימתני האמר.







בנק ההשקעות מריל לינץ' העריך בתחילת החודש כי ג'נרל מוטורס תיאלץ לגייס 15 מיליארד דולר כדי לשפר את מצב הנזילות, ואף ציין כי קיימת אפשרות שענקית הרכב תגיע לפשיטת רגל במקרה ששוק הרכב האמריקאי ימשיך להידרדר. בתגובה, הודיעה ג'נרל מוטורס כי תפחית את שכר המנהלים בחברה ב-20%, תמכור נכסים בשווי 4 מיליארד דולר ותשהה את חלוקת הדיווידנד למשקיעים בניסיון לגייס 15 מיליארד דולר עד סוף 2009.



מכירות המכוניות בארה"ב נפלו בחודש יוני לקצב שנתי של 13.6 מיליון כלי רכב - שפל של 15 שנים - לעומת מכירות של 15.7 מיליון מכוניות בשנת 2007, לפי נתוני חברת המחקר אוטודאטה. זאת על רקע נסיקת מחיר הבנזין בתחנות הדלק בארה"ב לשיא של יותר מ-4 הדולרים לגאלון, נפילת בטחון הצרכנים בארה"ב נפל לשפל של 16 שנה, והמשבר בשוק הדיור.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully