וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר האמריקאי: חבילת התמריצים תתמוך בצמיחה הכלכלית; הבית הלבן: הצלחנו למנוע מיתון

אשר שכטר

31.7.2008 / 23:08

בראיון ל-CNBC, אמר הנרי פולסון כי כלכלת ארה"ב תמשיך לצמוח במחצית השנייה של 2008, אם כי בקצב מתון

"למרות שהכלכלה שלנו עומדת בפני קשיים משמעותיים, שימשיכו להכביד על הצמיחה בטווח הקצר, חשוב לזכור שהיסודות הכלכליים שלנו לטווח הארוך הם חזקים. אני צופה שהכלכלה האמריקאית תמשיך לצמוח השנה, אם כי בקצב מתון", אמר פולסון בנאום בוושינגטון.



דבריו של פולסון נאמרו שעות לאחר שמשרד המסחר האמריקאי דיווח כי התמ"ג של ארה"ב צמח בשיעור שנתי של 1.9% ברבעון השני של 2008, פחות מתחזיות הכלכלנים לצמיחה של 2.3%, לאחר שהמשבר המתמשך בשוק הדיור והעלייה בשיעור האבטלה מחקו חלק מהשפעתה של תכנית התמריצים הכלכליים. כמו כן, נתונים מתוקנים שפרסם המשרד הראו כי כלכלת ארה"ב רשמה צמיחה שלילית של 0.2% ברבעון הרביעי של 2007 - הצמיחה השלילית הראשונה שרשמה כלכלת ארה"ב מאז 2001.



לאחר פרסום נתוני התמ"ג, אמר פולסון כי המשבר בשוק הדיור "נותר המכשול המשמעותי ביותר שעמו אנו מתמודדים", והוסיף כי חבילת התמריצים בסך 168 מיליארד דולר שאישר ממשל בוש בפברואר תמשיך לתמוך בצמיחה הכלכלית גם במחצית השנייה של השנה. ההתאוששות במחירי הבתים, העריך פולסון, היא "עניין של חודשים, ולא של שנים". מדד מחירי הבתים S&P-קייס שילר נפל ב-15.8% בחודש מאי - הירידה החדה ביותר שלו מאז החל להתפרסם לפני שבע שנים.



הממונה על התקציב בבית הלבן, ג'ים נאסל, התייחס גם הוא היום לנתוני התמ"ג ואמר כי ארה"ב הצליחה להימנע ממיתון. "הצלחנו למנוע מיתון", אמר נאסל בראיון לערוץ חדשות הפיננסים CNBC. נאסל הוסיף כי חבילת התמריצים הכלכליים תמשיך לתמוך בצמיחה ולמנוע מהכלכלה לגלוש למיתון ודחה את הקריאות לחבילת תמריצים נוספת.



פוליטיקאים אמריקאים, בהם המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב ברק אובמה, קראו לממשל ליזום חבילת תמריצים שנייה בסך 50 מיליארד דולר שתכלול החזרי מסים נוספים וסיוע נרחב למובטלים ולמדינות שנפגעו בעקבות המשבר בשוק הדיור. הבית הלבן טען היום כי הקריאות לחבילת תמריצים נוספת אינן אלא תעמולה פוליטית.



"אני חושב שהסיבה שהתומכים בחבילת תמריצים שנייה רוצים אחת היא משום שאנחנו נמצאים שלושה חודשים לפני בחירות, ולא דווקא בגלל הנתונים הכלכליים. אני חושב שהפוליטיקאים מוטרדים הרבה יותר מהסקרים, מאשר מהמידע הכלכלי.



אדוארד לזיר, יועצו הכלכלי הבכיר של הנשיא בוש, אמר בראיון ל-CNBC כי "לפני כל רבעון השנה, הפסימיסטים טענו שהכלכלה הולכת לרשום צמיחה שלילית ולהיכנס למיתון; נראה שהאופטימיסטים ניצחו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully