וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפים פרטי העסקה של דלק נדל"ן בהודו: דורשת תשואה של 40% - תשקיע עד 500 מיליון ד'

מיכאל רוכוורגר

1.8.2008 / 7:01

בשלב הראשון תשקיע דלק נדל"ן 100 מיליון דולר בחברה המשותפת עם סיגרון ההודית

על פי המודל, שיתוף הפעולה יתנהל בחברה הנסחרת בבורסה ההודית, שתהיה בבעלות שווה של שתי החברות. סיגרון תכניס לחברה נכסים, בעיקר קרקעות ופרויקטים בשלבי בנייה בהיקף של 500-600 מיליון דולר. דלק תזרים לחברה בשלב ראשון 100 מיליון דולר ותהיה זכאית למחצית מרווחיה.



בעל השליטה בסיגרון, ראג'יש נאיר, העריך כי החברה המשותפת תניב תשואה שנתית של 40% לפחות במשך חמש שנים. אם החברה תשיג יעד זה, תזרים לה דלק נדל"ן בכל שנה 100 מיליון דולר נוספים, עד שתשווה את השקעתה לזו של סיגרון. שאלת התשואה בפועל תוכרע באמצעות סקר כלכלי שייערך בכל שנה ונתוני החברה בבורסה.



דלק נדל"ן חתמה לפני כחודשיים על מזכר הבנות עם סיגרון לשיתוף פעולה בבנייה למגורים ולמסחר. לסיגרון "בנק" קרקעות בהודו, ולדברי מקורביה, היקפו 30 אלף אקר (120 אלף דונם), מהם 13 אלף מופשרים לבנייה. מקורבים לסיגרון העריכו את שווי הקרקעות שלה ביותר ממיליארד דולר. לדבריהם, הקרקעות נמצאות במיקומים מצוינים, בין השאר בערים מומבאי, בנגלור, היידרבאד, פונה, בנדרה, פנוויל וצ'אניי. עוד הם ציינו כי לחברה אפשרות בנייה מיידית של מאות מיליוני מטרים רבועים.



בראיון שהעניק ל-TheMarker במהלך ביקור שערך בישראל לפני כשלושה חודשים אמר נאיר כי לסיגרון חשובה החשיפה הבינלאומית של השותף הישראלי, ובנוסף היא מחפשת סינרגיות שיביאו לה טכנולוגיה ויכולת תכנון שחסרות לה. "אנחנו נספק למיזם המשותף את המומחיות שלנו בשוק ההודי", הוסיף. סיגרון הרוויחה ב-2007 כ-15 מיליון דולר, ולדבריו היא צופה רווח של 40 מיליון דולר ב-2008.



בדלק נדל"ן סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully