וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הפנים לראשי עיריות תל אביב ורמת השרון: הגיעו להסכמה על קו הגבול!

רז סמולסקי

1.8.2008 / 8:02

עיריית תל אביב מבקשת לספח אליה קרקעות בשטח של 5,500 דונם שמתפרשים עד כביש 5, ברמת השרון מתנגדים

עיריית תל אביב מבקשת לספח אליה קרקעות בשטח של 5,500 דונם, שמתפרשים עד כביש 5, ואילו רמת השרון מנסה לעצור את הצעד, שיגרע מן השטחים המוניציפאליים שלה. הוועדה בראשות ראש העיר ראשון לציון לשעבר, חנניה גיבשטיין, הוקמה במאי על ידי בר. פעילותה הוקפאה כעת ל-60 יום, ואם במהלכם לא יגיעו העיריות לפשרה - תחודש עבודת הוועדה.



"הגבולות בין שתי הערים בחלקם בלתי מציאותיים", אמר בר. "יש מקומות שבהם שני בתים משני צדי הכביש שייכים לרשויות שונות והתושבים נפגעים מכך. ישנה גם בעיה של חפיפה בתשתיות, מים חשמל וביוב וסלילת כבישים. אנחנו רוצים להגיע לגבול שבאמצעותו יוכלו הרשויות לתת את השירותים הטובים ביותר לתושבים".



אחד ממוקדי המריבה נמצא בין השכונות תל ברוך צפון לנוה גן. השכונות צמודות אחת לשנייה, אך שייכות לרשויות שונות. נוה גן, ששייכת אומנם לרמת השרון, נראת מובלעת בתל ברוך צפון התל אביבית, ואינה קרובה לשכונות אחרות ברמת השרון. היא מקבלת את אספקת המים מעיריית תל אביב, שמקבלת את התשלום עבור השירות מרמת השרון.



ראש עיריית רמת השרון, איציק רוכברגר: "זה צעד ראשון, אך חשוב, בדרך לסילוק תביעתה החוצפנית והשערורייתית של תל אביב, המבקשת לחמוס שטחים מרמת השרון, ועלולה לגרום לפגיעה בעתידה של העיר". רוכברגר הוסיף כי "רמת השרון בראשותי לא תפסיק את המאבק, עד להסרתה הסופית והמוחלטת של תביעתה של תל אביב לסיפוח שטחים מרמת השרון".



מהנדס העיר תל אביב, חזי ברקוביץ, מוחה על ההאשמה: "קו הגבול הוא זיגזג בלתי אפשרי. הוא מפריד כביש אחד לשתי רשויות נפרדות. נוה גן היא דוגמה מצוינת לשכונה שנמצאת רחוק מרמת השרון, ובכך מבזבזת כספי ציבור בכל הנוגע לתחזוקת השכונה".



אבל לא מדובר רק בשכונת נוה גן, שנמצאת בשלבי בנייה של 1,700 יחידות דיור, אלא בקרקעות בהיקף של 5,500 דונם, שעליהן יש תוכניות להקים 3,000-6,000 יחידות ופארק ירוק.



ברקוביץ מסביר את ההיגיון מאחורי בקשתה של תל אביב להעביר אליה את נוה גן: "מטרופולין מרכזי נותן שירותים גם לערי הלוויין, ולא רק לתושביו. תל אביב צריכה להיות גדולה וחזקה כדי שתוכל לקחת על עצמה משימות מחוזיות כמו בניית הפארק, שישרת את כל תושבי המדינה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully