וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל שוקלת להקים זרוע השקעות בחברות הון סיכון

גיא גרימלנד

1.8.2008 / 9:21

גוגל גייסה את ויליאם מאריס, לשעבר יזם בתחום אירוח אתרי אינטרנט, כדי לסייע בהקמת זרוע ההשקעות

גוגל גייסה את ויליאם מאריס, לשעבר יזם בתחום אירוח אתרי אינטרנט, כדי לסייע בהקמת זרוע ההשקעות.



דובר גוגל אישר כי מאריס גויס, אך סירב להרחיב מעבר לכך. מקורב לחברה אמר כי הקמת זרוע הון סיכון נמצאת רק בשלבים ראשוניים לפי נתונים המופיעים באתר ההומניטרי "גלובל אנוויז'ן", מאריס עבד כשותף של אן וויצ'יסקי, אשתו של מייסד גוגל סרגיי ברין.



האם גוגל תשקיע בישראל?



חברות טכנולוגיה גדולות, כמו אינטל, מוטורולה וקואלקום, מחזיקות קרנות הון סיכון המשקיעות בטכנולוגיות שעשויות להיות משמעותיות לעתיד החברה. עם זאת, אינטל קפיטל, המשקיעה בטכנולוגיות רלוונטיות או אסטרטגיות בעבור אינטל, מבצעת גם השקעות למטרה של רווח פיננסי ולא רק להשגת טכנולוגיות חדשות.



קרנות אלה השקיעו בעבר, בין השאר, בחברות טכנולוגיה ישראליות. אינטל קפיטל השקיעה עד כה ב-29 חברות סטארט-אפ ישראליות. מוטורולה ונצ'רס, זרוע ההון סיכון של מוטורולה, השקיעה ב-11 חברות סטארט-אפ ישראליות.



הפעילות של גוגל ישראל, בניהולו של מאיר ברנד, כוללת שני מרכז מחקר ופיתוח וסניף מכירות. כניסתה של גוגל לתחום ההון סיכון עשויה להוות משב רוח רענן לסטארט-אפים הישראליים - גוגל מעולם לא רכשה חברה ישראלית, ואולם ברין אמר בביקורו האחרון בישראל כי החברה תבצע בעתיד רכישות כאלה. עם כניסתה לתחום ההון סיכון, תוכל גוגל לממש הבטחה זו, שכן ישראל נחשבת לזירה טכנולוגית אטרקטיווית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully