וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח של תת ועדה בוועדת שוחט לא אושר מעולם: בדו"ח הומלץ להוסיף 800 מ' ש' לתקציב ההשכלה הגבוהה

רותם סלע

1.8.2008 / 10:31

הנתונים שהופיעו בדו"ח התבססו על רשימותיו של יו"ר ועדת המשנה פרופ' מנחם יערי

הנתונים שהופיעו בדו"ח התבססו על רשימותיו של יו"ר ועדת המשנה פרופ' מנחם יערי, שנערכו על ידי גורמים מקצועיים בוועדה והוצגו כדו"ח של תת הוועדה.



מקורות בתת הוועדה אמרו כי בעקבות חילוקי דעות על המתודולוגיה ואופן חלוקת המשאבים הראוי, נכתבו כמה גרסאות של הדו"ח הסופי, שלא התקבלו על ידי יערי. לטענתם, יערי העדיף להסתמך בסופו של דבר על רשימותיו ולהציג אותן במליאה ללא דין ודברים עם חברי הוועדה.



לדברי בכיר בוועדת המשנה, חלקים נכבדים ברשימות שהגיש יערי כלל לא התקבלו על ידי הוועדה. "היתה חוסר הסכמה על המתודולוגיה שהציג יערי, ולמרות זאת המסקנות הסופיות בדו"ח נקטפו מתוך רשימותיו של יערי", אמר.



תת הוועדה למחקר מדעי היתה אחת מארבע ועדות משנה של ועדת שוחט. בניגוד לוועדות המשנה האחרות, הסתמכה ועדה זו באופן בלעדי על חוות דעתם של פרופסורים המשמשים אנשי אקדמיה.



ועדת שוחט הוקמה בנובמבר 2006, כתוצאה מהמשבר במערכת ההשכלה הגבוהה. דו"ח הוועדה לא אושר מאז מועד הגשתו ביולי 2007. בדו"ח הומלץ להוסיף למערכת ההשכלה הגבוהה בישראל כ-2.4 מיליארד שקל, בהם כ-800 מיליון שקל לטובת תקציבי המחקר של האוניברסיטאות. לפי הדו"ח, חלק מהתקציבים יגיעו מהעלאת שכר הלימוד לכ-15 אלף שקל.



הסטודנטים, שלא זכו לייצוג בוועדה, התנגדו בחריפות להעלאת שכר הלימוד ונלחמו במסקנות הדו"ח. באחרונה, בעקבות מצבה המידרדר של מערכת ההשכלה הגבוהה, דרשו ראשי המערכת ליישם את הדו"ח באופן מיידי. ואולם בדיון מיוחד שנערך בממשלה ביום ראשון לא התקבלה החלטה בעניין.



במקביל הגיש ח"כ חיים אורון הצעת חוק לחיזוק מערכת ההשכלה הגבוהה, שאושרה ביום שני בקריאה טרומית. מטרת ההצעה היא להוסיף 1.8 מיליון שקל לתקציב ההשכלה הגבוהה בחמש שנים.



יערי אמר בתגובה: "אני מכחיש את הדברים. תת הוועדה היתה אחראית לדו"ח שנכתב על ידה. הדו"ח נדון בהרחבה בתת הוועדה, וכל חבריה עומדים מאחוריו. מליאת ועדת שוחט עצמה דנה בדו"ח במשך כשמונה שעות".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully