וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך מילוט מאתרי נופש שורצי זאטוטים

עירית רוזנבלום

1.8.2008 / 13:18

חופשה עירונית היא מפלטם של זוגות הנמלטים מאתרי הנופש הגדולים בשעה שהמשפחות כובשות אותם ■ כשבחוץ שפע של אירועי תרבות, מגוון מסעדות ורחובות שוקקים, אפשר להסתפק במלון שאינו מתהדר בחמישה כוכבים, ממש כפי שעושים בערי אירופה הגדולות

מנכ"ל התאחדות בתי המלונות בתל אביב רבתי, אלי זיו, אומר שמספרם של הישראלים שמגיעים לעיר לחופשת התאווררות גדל והולך, וכי רבים מהם בוחרים בבתי מלון שאינם ברמה של חמישה כוכבים.







"גם ישראלי שנוסע לברלין או לפאריס לא מחפש בהכרח בתי מלון ברמה של חמישה כוכבים, אלא בתי מלון ברמה של שלושה-ארבעה כוכבים במחיר טוב. העיקר בחופשה כזו הוא החוויות מחוץ למלון. אפשר לתכנן חופשה מלאה בתרבות בתל אביב: ללכת להצגה או קונצרט, לאכול במסעדות, לרדת לים, לעשות קניות - הכל פתוח. באוגוסט המחירים גבוהים, אך בספטמבר הם יורדים בכ-30%", אומר זיו. לדבריו, המחירים בבתי מלון כמו אדיב, מקסים, מרקיור, פרימה תל אביב, מטרופוליטן ובתי המלון של רשת אטלס סבירים, בעיקר בסופי שבוע, אז אנשי העסקים מפנים אותם.



בתל אביב גם יש מלונות בוטיק אינטימיים ונעימים, שמחירם לאו דווקא זול. החדש בהם הוא מלון מונטיפיורי, הממוקם במבנה משנות ה-20 של המאה הקודמת, ונחשב לצעקה האחרונה במלונות הבוטיק של תל אביב. הוא כולל 12 חדרים מעוצבים למשעי וכן בר ומסעדה. לפי אתר האינטרנט של המלון, לכל אורח מוצמד איש צוות הנגיש לו 24 שעות ביממה, ומסייע בהזמנת מקום במסעדות ובהתאמת בילוי לילי בעיר.



אם מוכנים לצאת ממרכז תל אביב, מלון הבוטיק שיזן שעל חוף הים של הרצליה הוא מלון ספא וסגנון חיים למבוגרים בלבד, שבו 40 חדרים המעוצבים בסגנון יפאני. בחדרים ריהוט בסגנון מזרח רחוק אותנטי-מודרני והמיטה ניצבת כך שנוף הים נשקף אליה. במלון ספא משוכלל ויוקרתי ומסעדת המלון, שיזן בר, ידועה בזכות הטפאסים בסגנון יפאני שמוגשים בה.



מי צריך צוות בידור?



מוטי ורסס, דובר רשת הילטון בישראל, מסביר כי לעומת מלונות הנופש המיועדים לסיפוק צורכי האורחים בתוך המתחם, האורח במלון העירוני מחפש לא יותר ממיטה ומארוחת בוקר. "באתר נופש, לאורח יש אפילו מיטת שיזוף קבועה בחוף הים של המלון. במלון העירוני אין אפילו נאמנות לחוף הים, אותו בוחרים לפי הטרנד העכשווי", הוא אומר.



מנכ"ל רשת מלונות דן, עמי הירשטיין, מסכים כי מאחר שהעיר מציעה בידור, הסעדה ותרבות, המלון פתור מלדאוג לחלק הזה של הבילוי. "המלונות העירוניים יכולים לחסוך לעצמם את אולמות האוכל וצוותי הבידור ולהתמקד בארוחת בוקר טובה ובר לשעות הערב", הוא אומר.







הבדל נוסף בין מלון נופש למלון עירוני הוא גודלו של החדר. "במלון האורבני, גודל החדר לא חשוב כל כך, אבל הוא צריך להספיק לאיש העסקים את העזרים המודרניים ביותר. זאת לעומת מלון נופש, שבו האורחים מבלים יותר זמן וגודל החדר ותחושת הפינוק חשובים מאוד", אומרת רונית קופלנד, מנהלת השיווק של רשת תמר'ס, הכוללת את מלון דניאל ושיזן בהרצליה ואת מלון דניאל בים המלח.



רשת מלונות אטלס היא רשת מלונות בוטיק עירוניים. רובם ברמה של ארבעה כוכבים, ממוקמים במרכזי הערים ומציעים חדרים במחיר הדומה למחירו של צימר בצפון. מלונות הרשת מציעים ערך מוסף כמו קונצפט הקולנוע במלון סינמה שבכיכר דיזנגוף, או ספריית סרטי הווידיאו במלון מלודי שברחוב הירקון. מלונות טל ובזל מאפשרים כניסה לכלבים ובחלק ממלונות הרשת עומדים לרשות האורחים אופניים ללא תשלום.



אם בעבר התאפיינו מלונות העסקים באבזור ייחודי, כיום מחשבים ומכשירי פקס הם ציוד בסיסי גם במלונות משפחתיים. ואכן, מלונות העסקים בתל אביב לא מוותרים על המשפחות - יעידו על כך אלפי התיירים הצרפתים הגודשים את מלונות החוף של תל אביב בקיץ. במלון שרתון, לדוגמה, פועל באוגוסט מועדון ילדים.



גם את מלון קראון פלזה סיטי סנטר החדש שבמגדלי עזריאלי חבל להשאיר רק לאנשי עסקים - הוא מלון עכשווי, מהודר ומצויד בכל החידושים האחרונים ובכל הדרוש לחופשה נוחה לזוג. המלון צמוד לקניון עזריאלי שמספק את חוויית הקניות, ולמועדון הכושר הולמס פלייס שמספק את חוויית הבריאות והכושר. הנוף מהקומות הגבוהות של המלון מרהיב - החדרים מעוצבים באלגנטיות ומרוהטים בפריטים מיוחדים של מותגים מובילים. בסופי שבוע מציע המלון תוכני תרבות ופנאי.



מלון נוסף שחורג ממרכז העיר הוא ליאונרדו, מלון בוטיק מרשת פתאל, שאמור להיפתח בסוף השנה ברמת החי"ל בתל אביב. רוית רביב, מנכ"לית המלון, מדגישה שהמלונות העירוניים החדשים פורצים את הגבולות המקובלים ומאפשרים לתיירים ללון ברחובות צדדיים, אזורים בוהמיינים או באזורי היי-טק. כך גם לגבי מלון שרתון סיטי טאוור ברמת גן, שמאופיין כמלון עסקים שאינו מארח ילדים ומציע לנופשים בריכת שחייה גדולה, ג'קוזי, ספא ומכון כושר.



מנות גורמה אישיות



מלונות עירוניים נבדלים ממלונות הנופש גם בארוחות. בניגוד לארוחות הבוקר העמוסות במלונות הנופש, מתמקדים בהם באוכל בריא, הכולל מיצים סחוטים, גרנולות ומגוון איכותי של גבינות.



לדברי איריס פיין, מנכ"לית תנובה שף המתמחה באספקת מוצרי מזון וייעוץ קולינרי לבתי מלון, המלונות העירוניים בישראל מציעים באחרונה יותר ויותר מזון בינלאומי, בעיקר כדי להתאים לחיכם של אנשי עסקים מסין ומיפאן. לטענתה, במלונות העסקים מתמקדים במנות גורמה קטנות ומושקעות בהגשה אישית, לעומת המזנונים השופעים במלונות הנופש.



חופשה קטנה בעיר גדולה



>> שני מלונות בוטיק נפתחו לא מכבר בירושלים - דן בוטיק של רשת דן והרמוני של רשת אטלס.



דן בוטיק שופץ בהשקעה של כ-15 מיליון שקל בו 130 חדרים. המלון ממוקם בדרך חברון, מול הר ציון וחומות העיר העתיקה, ומותאם לאורחים שירצו לטייל במהלך שעות היום באזור וליהנות משפע האטרקציות התיירותיות, בתי הקפה והמסעדות שהוא מציע. לכן השהות בו היא על בסיס לינה וארוחת בוקר, ושטח הלובי והבר תוכנן כך שיתאים לפעילויות שונות לאורך היממה.



מלון הרמוני, בן 50 החדרים, ממוקם במדרחוב נחלת שבעה, מרחק דקות הליכה מהעיר העתיקה. הקונצפט שבבסיס פעילותו הוא "הרמוניה ואחווה בירושלים". עבודות וידיאו-ארט על ירושלים מוקרנות על גבי מסכים המוצבים ברחבי המלון, וכל החדרים צופים אל גגות וסמטאות העיר.



גם בחיפה יש מלון בוטיק - מלון גלרי נפתח בסוף 2007 ושוכן בבניין לשימור בסגנון הבאוהאוס שהוקם ב-38'. הוא שופץ באופן יסודי תוך שמירה על אופיו העיצובי.



המלון ממוקם בשכונה ההיסטורית הדר הכרמל, הסמוכה למרכזי קניות, בילוי ומסחר ובמרחק של כ-100 מטר משוק תלפיות. במלון 40 חדרים, מתוכם שתי סוויטות. כמו כן יש במלון מרכז טיפולים, חדר כושר ועמדות מחשב ללא הגבלת זמן וללא תוספת מחיר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully