וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: החוזים העתידיים מורים על פתיחה מעורבת על רקע דו"חות GM

ניר צליק

1.8.2008 / 15:31

המשקיעים ממתינים לדו"חות על מצב התעסוקה האמריקאי, הוצאות הבנייה ועל מגזר הייצור

אמש הסתיים המסחר בירידות שערים, כאשר זינוק מפתיע במספר המובטלים שפנו לראשונה ללשכות התעסוקה בארה"ב יחד עם נתוני תוצר מקומי גולמי שהצביעו על גידול נמוך מהצפוי הפתיעו את וול סטריט ודחפו את המדדים לירידות.



נאסד"ק ירד ב-0.2% לרמה של 2,325 נקודות, דאו ג?ונס נחלש ב-1.8% לרמה של 11,378 נקודות ו- S&P 500 איבד 1.3% ל-1,267 נקודות.



מספר נתוני מקרו משמעותיים צפויים להתפרסם היום ולהשפיע ישירות על המסחר. דו"ח על מצב התעסוקה במשק האמריקאי צפוי להראות על אבטלה ברמה של 5.6% על פי הערכות האנליסטים, כאשר נתון גבוה יותר עשוי להוביל לירידות שערים. נתון נוסף שיתפרסם בדו"ח הוא מספר העובדים הלא חקלאיים, כאשר הערכות האנליסטים הן לירידה של 72 אלף משרות. דו"ח נוסף שצפוי להתפרסם הוא הדו"ח על הוצאות הבנייה, כאשר הצפי הוא לירידה של 0.4% בהוצאות.



פרט לזאת, יתפרסם גם הדו"ח על מצב התעשייה האמריקאי, שמודד 300 חברות יצרניות מבחינת תעסוקה, תפוקה, הזמנות חדשות ועוד. קריאה הגבוהה מ-50% מעידה על צמיחה בענף ועל שיפור במשק האמריקאי ואילו קריאה מתחת ל-50% מראה על התכווצות הענף. האנליסטים צופים שהקריאה תעמוד על 49.2%.



מחיר הנפט יורד זה היום השני ברציפות בניו יורק, בשל החששות שצריכת הנפט העולמית נמצאת במגמת ירידה בעקבות ההאטה הכלכלית. מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש ספטמבר יורדים ב-0.8% ונסחרים ברמה של 124.06 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק.



מצב המשק האמריקאי מוסיף להשפיע על ענף הרכב, כאשר ג'נרל מוטורס (GM), יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב, רשמה הפסד רבעוני של 15.5 מיליארד דולר בשל עלויות יישוב מחלוקות עם ועדי העובדים, עלויות ליסינג מימוני על משאיות בארה"ב והירידה במכירות המכוניות.



זהו הרבעון הרביעי ברציפות בו רושמת GM הפסדים, והוא מגיע לעומת רווח של 891 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2007. הכנסות ג'נרל מוטורס ירדו ב-18% והסתכמו ב-38.2 מיליארד דולר. מכירות המכוניות של GM בארה"ב בחודש יוני ירדו ב-15%.



בענף התרופות, מנייתה של חברת אלן (Elan) האירית, הנסחרת גם בוול סטריט, קרסה ב-52% במסחר בלונדון, בעקבות מקרים נוספים של מחלת המוח PML בבני אדם שלקחו את התרופה טיסברי לטיפול בטרשת נפוצה. טיסברי מתחרה בתרופה קופקסון שפותחה על ידי טבע. מכירותיה של טיסברי הגיעו ל-200 מיליון דולר ברבעון השני של 2008 ונגסו ב-9% משוק התרופות לטרשת נפוצה.



טיסברי הושקה מחדש ביולי 2006, לאחר שבפברואר 2005 הוסרה מהמדפים לאחר שני מקרי מוות מדלקת המוח הנדירה PML בחולים שקיבלו את התרופה. המקרה הוא מהלומה גם לחברת ביוגן איידק (BIIB) ששותפה לאלן בפיתוח ובשווק התרופה.



במניות הישראליות, טבע תוסיף להיסחר על רקע קבלת אישור מרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) לשווק גירסה גנרית של התרופה Depakote לטיפול בפרכוסים בשחרור מושהה, בהפרעות מאניה דפרסיה ובמיגרנות. מכירותיה של התרופה במונחי מחיר תרופת המקור הסתכמו ב-1.5 מיליארד דולר ב-2007.



נס טכנולוגיות תיסחר על רקע הודעתה אמש על רכישתה הגדולה ביותר עד כה. החברה תרכוש את לוגוס הצ'כית, המספקת שירותים ופתרונות בתחום המחשוב וטכנולוגיות המידע, בתמורה ל-68 מיליון. זו הרכישה השמינית של נס באירופה - מחצית מהסכום ישולם עם סיום העסקה והמחצית השנייה תתפרס על פני שלוש שנים והוא מותנה בביצועי החברה.



מניות ישראליות נוספות שצפויות לעורר היום עניין במסחר הן מניות ספקית הפתרונות לאבטחת המחשוב אלדין, שתסחר על רקע רכישת מוצר הסייפוורד, רדוויז'ן, המפתחת מערכות לביצוע שיחות ועידה בווידיאו, שתיסחר על רקע דו"חותיה הרבעוניים שהתפרסמו אתמול ופרטנר, ספקית התקשורת הסלולרית, שצפויה להוסיף להיסחר על רקע דו"חותיה מאתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully