וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש העסקים ליאוניד נבזלין הורשע ברצח ברוסיה - נידון למאסר עולם

נמרוד הלפרן

1.8.2008 / 18:36

המשפט נערך בהיעדרו של נבזלין - אשר נמלט לישראל; במאי דחה בית המשפט העליון בקשת הסגרה מצד רוסיה

"בית המשפט הגיע למסקנה כי הנאשם, נבזלין, היה אחראי לארגון ביצועם של מספר פשעים חמורים במיוחד", כתב שופט בית המשפט במוסקווה, ולרי נוביקוב, בגזר הדין. "בית המשפט גזר על ליאוניד נבזלין, לשעבר סגן יו"ר יוקוס, עונש של מאסר עולם בבית כלא ברמת אבטחה גבוהה", מסרה דוברת בית המשפט.



בית המשפט קבע עוד כי נבזלין שילם עבור הרציחות וניסיונות החיסול, שבוצעו באמצעות ירי ופצצות במהלך השנים 2002-1998. נבזלין מואשם גם בהונאה ובהעלמת מס בהיקף של יותר מ-100 מיליון דולר.



נבזלין, שהונו מעורך ב-500 עד 700 מיליון דולר, נמלט בשנת 2003 לישראל מרוסיה לאחר מעצרו של שותפו הבכיר בחברת יוקוס, מיכאיל חודורקובסקי . בשנת 2005 הגישה ממשלת רוסיה בקשה להסגרתו. עם זאת, בחודש מאי השנה פסק בית המשפט העליון כי נבזלין לא יוסגר לרוסיה.



משפטו של נבזלין נערך בהיעדרו, אולם בבית המשפט ייצג אותו עורך דין מקומי. "נבזלין חף מפשע", אמר עורך דינו, דמיטרי חריטונוב, לסוכנות הידיעות AFP. "אין כל בסיס לראות בהליך המשפטי הזו משפט הוגן. כבר מתחילתו, נמנעו מנבזלין ומעורכי הדין מטעם ההגנה מרבית הזכויות להם היו זכאים על פי חוק", אמר חטיבונוב לרדיו Free Europe בראיון בחודש שעבר.



חודורקובסקי, שעבר בעבר בראש יוקוס, נידון בקיץ 2005 לעונש של שמונה שנות מאסר, לאחר שהורשע בעבירות הונאה ובהעלמת מס. אישומי הונאה חדשים שהוגשו נגדו השנה, נושאים עונש מירבי של 22 שנות מאסר.



בישראל מחזיק נבזלין בחלק ממניותיה של חברה פרטית השולטת (61%) במפעלים פטרוכימיים - וחלקו המשורשר בפטרוכימיים הוא 11.6%. פטרוכימיים בתורה מחזיקה 26% מיצרנית הבדים הלא-ארוגים אבגול, 50% מיצרנית הפוליאתילן כאו"ל וכן 50.1% מסקיילקס. בפברואר 2007 זכתה פטרוכימיים - באמצעות חברה פרטית שבבעלות סקיילקס - במכרז לרכישת השליטה בבז"ן, יחד עם החברה לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully