וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאול מופז שוב מקפיץ את מחיר הנפט: מזנק בקרוב ל-3.5% ליותר מ-128 דולר לחבית

נמרוד הלפרן

1.8.2008 / 18:58

שר התחבורה בוושינגטון: "תוכנית הגרעין של איראן לפני פריצת דרך"; הגביר את ההערכות לתקיפת איראן

החוזים על הנפט הגולמי למסירה בספטמבר נסחרים במחיר של 128.26 דולר לחבית, עלייה של 3.4% או 4.1 דולר, בבורסת הסחורות של ניו יורק.



"דבריו של מופז בהחלט עסיסיים, ויכולים לגרום לעצבנות אצל כולם", העריך סגן נשיא הברוקר MF גלובל, מייקל פיצפטריק, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג.



אין זו הפעם הראשונה שדבריו של מופז גורמים לזינוק במחיר הנפט. בחודש שעבר רשם מחיר הנפט זינוק יומי של כ-5% בעקבות אמירה של מופז בעניין אפשרות הפצצת הכור הגרעיני באיראן.



מופז אינו היחיד שדברים שאמר גרמו באחרונה לעצבנות בשוקי הנפט. הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי, תרם לעליה במחיר הנפט לפני כשבוע בדברים שאמר בעת ביקור בארה"ב - לפיהם אם לא תהיה ברירה יהיה צורך לנקוט בפעולה צבאית נגד איראן.



מוקדם יותר היום נרשמה ירידה במחיר הנפט על רקע ציפיות להמשך הירידה בביקוש בעקבות נתוני שוק התעסוקה שפורסמו היום בארה"ב, אשר הצביעו על ירידה חודשית שביעית ברציפות במספר המועסקים.



מספר המשרות בשוק התעסוקה האמריקאי נפל ב-51 אלף בחודש יולי, ירידה מתונה מהצפוי, ואילו שיעור האבטלה עלה לרמה של 5.7% - רמתו הגבוהה ביותר מאז חודש מארס 2004 - לעומת 5.5% בחודש הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully