וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הנפט: בורסות אירופה איבדו 0.6% בסיכום שבועי

נמרוד הלפרן

1.8.2008 / 19:42

הבורסות מחקו את העליות של השבוע; פאריס נפלה בקרוב ל-2%; מגזרי הרכב והכרייה הובילו את הירידות

בורסת לונדון נסגרה בירידה של 1.1%; פרנקפורט איבדה 1.3%; פאריס ירדה ב-1.8%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי ירד ב-1.3%, ובסיכום שבועי איבד 0.6%. מתחילת השנה נפל המדד ב-23%.



מחיר הנפט הגולמי מזנק בקרוב ל-3.5% לאחר ששר התחבורה, שאול מופז, אמר היום כי תוכנית הגרעין של איראן נמצאת בדרך ל"פריצת דרך משמעותית", ותרם בכך להתגברות ההערכות כי ארה"ב או ישראל עשויות לתקוף את איראן - יצרנית הנפט השנייה בגודלה בארגון אופ"ק.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בספטמבר נסחרים במחיר של 128.26 דולר לחבית, עלייה של 3.4% או 4.1 דולר, בבורסת הסחורות של ניו יורק.



ירידות נרשמו במגזר הרכב בעקבות אזהרת רווח של יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית BMW ולאחר שענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס דיווחה על ההפסד הרבעוני השלישי בגודלו בתולדותיה - 15.5 מיליארד דולר.



מניית BMW נפלה ביותר מ-5%; פולקסווגן, יצרנית המכוניות הגדולה באירופה, איבדה 4%.



ירידות נרשמו גם במגזר הכרייה. BHP ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם, ירדה בקרוב ל-5%; ריו טינטו, חברת הכרייה השלישית בגודלה בעולם, איבדה 5.5%.



יצרנית התרופות האירית אלאן (סימול ELN.L), המייצרת את התרופה טיסברי המתחרה בקופקסון של טבע, נפלה היום ב-43% לאחר שהודיעה על גילוי שני מקרים נוספים של מטופלים בתרופה טיסברי אשר לקוח במחלת המוח PML.



טיסברי הושקה מחדש ביולי 2006, לאחר שבפברואר 2005 הוסרה מהמדפים לאחר שני מקרי מוות מדלקת המוח הנדירה PML בחולים שקיבלו את התרופה.



מניית אלאן, יצרנית התרופות הגדולה באירלנד, איבדה השבוע כשני שליש משווייה גם בעקבות פרסום תוצאות מאכזבות של ניסויים בתרופה ניסיונית למחלת אלצהיימר, מוקדם יותר השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully