וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק מזרחי-טפחות: ההאטה מתקרבת

רותם סלע

3.8.2008 / 10:54

מצביעים על מספר סימנים המבשרים האטה. מעריכים, כי שער החליפין ינוע בשבועות הקרובים בין 3.50 ל-3.70, תוך המשך פיחות בשקל

בבנק מזרחי-טפחות לא מתלהבים משוק המניות ומצטרפים למקהלת החזאים הצופה פיחות קרוב בשקל. לאור ההאטה הצפויה עליה מצביעים האינדיקטורים הכלכליים השונים, טוענים במחלקת האסטרטגיה של הבנק כי לשוק המניות בישראל אין למעשה יתרון יחסי לעומת איגרות חוב שקליות.

בבנק מצביעים על מספר סימנים להאטה מתקרבת, ביניהם הנתונים המגיעים מלשכות התעסוקה, האטה בצמיחת הייצור התעשייתי באפריל ומאי והמדד המשולב המצביע על האטה קלה.

על רקע רגיעה במדד המחירים לצרכן, מעריכים בבנק כי ריבית בנק ישראל תישאר ללא שינוי. להערכת רונן מנחם מיחידת האסטרטגיה, המדד יעלה ברבעון הקרוב בכאחוז אחד. במחצית השנייה של 2008 ובשנת 2009 חוזה מנחם כי המדד עתיד לעלות במצטבר ב-2% עד 2.5% (בקצב שנתי) - בתוך תחום יציבות המחירים. עם זאת, בבנק מסייגים ומציינים כי יתכן ותתרחש העלאת ריבית קלה.

מנחם מצטרף להערכות על פיחות מתקרב בשקל. "הסבירות להידוק מוניטארי פחתה בעקבות דברי ההסבר להעלאת הריבית האחרונה. אנו ממשיכים להעריך כי המשך פיחות בשער השקל מול הדולר סביר יותר מאשר תיסוף חוזר", כותב מנחם הצופה כי שער החליפין ינוע בשבועות הקרובים בין 3.50 ל-3.70, תוך המשך פיחות מדוד בערך השקל. עוד מציין מנחם, כי "אפשר שהסביבה המדינית, רכישת מט"ח בידי זרים ובנק ישראל ותיסוף בשער הדולר בעולם יוליכו לפיחות חד יותר".

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully