וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק ההסדרים: צפויה הורדה נוספת בדמי הקישורית

אמיתי זיו

3.8.2008 / 14:53

בהתאם להמלצת ועדת גרונאו, פועל משרד להוזיל את עלויות השיחה בסלולר במסגרת חוק ההסדרים. החברות מצידן ייקרו את השירות

חוק ההסדרים המתגבש בימים אלה במשרד האוצר כולל מספר רפורמות משמעותיות לשוק התקשורת, על חלקן המליצה ועדת גרונאו בדו"ח שהוגש למשרד התקשורת, במטרה להגברת התחרות בענף. על פי החוק המתגבש, יבוא מכשירים סלולרים לארץ יהפוך פשוט יותר, באמצעות פטור מהליך הנקרא אישור סוג.

כיום כל מכשיר המיובא לארץ עובר בקרה טכנית במשרד התקשורת כדי לוודא את תקינותו. פטור מאישור סוג שיינתן למכשירים מסוימים ומיצרנים מסוימים יקל את תהליך הייבוא. באוצר מאמינים שהמהלך יצור תחרות גדולה יותר בשוק מכירת המכשירים, הסובל כיום מתחרותיות נמוכה.

רפורמה נוספת בחוק ההסדרים תוריד עוד דמי הקישוריות אותן גובות חברות הסלולר - מהלך שצפוי להוזיל ללקוח את עלות השיחה. דמי הקישוריות הם סכום הנגבה על ידי החברות הסלולריות כאשר שיחה עוברת מרשת אחת לאחרת. עד 2004 היו דמי הקישוריות גבוהים מאד - 52.6 אגורות לדקה. אז התערב בעניין שר התקשורת דאז, אהוד אולמרט, ונבנתה תוכנית לפיה ירדו דמי הקישוריות באופן מדורג בארבע פעימות.

הפעימה האחרונה התרחשה במרץ האחרון ודמי הקישוריות עומדים היום על פחות מחצי ממה שחברות הסלולר גבו - 25.6 אגורות. ועדת גרונאו המליצה להמשיך ולהוריד את דמי הקישוריות, וכאמור המלצה זו מקודמת כיום על ידי האוצר. מנגד, חברות הסלולר מפצות עצמן על הירידה במחירי הקישוריות על ידי העלאת מחירים, כך שלא תמיד הלקוח מרגיש את ההוזלה בפועל.

רפורמה נוספת: הורדת של דמי הנדידה. משרד האוצר ינסה לכפות על חברות הסלולר גביה נמוכה יותר מלקוחות הנוסעים לחו"ל. הדבר מצריך הסכמים בין חברות הסלולר הישראליות לבין חברות סלולר בחו"ל.

לבסוף, החוק מנסה לקדם רפורמה רביעית עליה המליץ דו"ח גרונאו - חיוב חברות הכבלים והלווין לשווק "חבילה צרה". חברות הטלוויזיה הרב ערוצית לא יציעו רק חבילה מרובת ערוצים, שעלותה גבוהה, אלא גם חבילת ערוצים מגובלת במחיר נמוך יותר, שתכלול בין 5 ל-10 ערוצים בכ-100 שקל.

במשרד התקשורת מתכוונים ממילא לבחון את נושא החבילה הצרה, במסגרת ועדה נוספת שהשר הכריז כי תמונה. לכן צפוי משרד התקשורת להתנגד לרפורמה במסגרת חוק ההסדרים.

  • עוד באותו נושא:
  • קישורית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully