וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פספוסים

טלי חרותי-סובר

3.8.2008 / 16:08

"למרות הישגיהם המרשימים, פעמים רבות מנהלים חסרים את אותה תחושה של סיפוק מקצועי והגשמה עצמית". רוברט ס. קפלן על בחירה

"מנהלים רבים עסוקים בביסוס אינטנסיבי של הקריירה שלהם, הם מבקשים לעצמם מעמד גבוה יותר, תגמול נאה ותחומי אחריות רחבים אך למרות הישגיהם המרשימים פעמים רבות הם חסרים את אותה תחושה של סיפוק מקצועי והגשמה עצמית", אומר רוברט ס. קפלן, לשעבר סגן יו"ר בנק ההשקעות גולדמן סאקס והיום מרצה בבית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת הארוורד.

לדברי קפלן, התסכול נובע מסיבה עיקרית אחת: הבכירים אמנם הגיעו לפסגה והשיגו את כרטיס הביקור המרשים אך אינם מממשים את הפוטנציאל האמיתי שלהם. במילים אחרות: הם הצליחו, אבל לא במקום הנכון. במאמר פרי עטו שפורסם לאחרונה במגזין היוקרתי הארוורד ביזנס ריוויו (קפלן משמש גם נשיא ומנכ"ל Harvard management company, החברה המנהלת את נכסיה הפיננסיים של האוניברסיטה וחולשת על כ-40 מליון דולר), מסביר קפלן צעד אחרי צעד מהן הטעויות בדרך למימוש הפוטנציאל המקצועי וכיצד ניתן לתקנן.

להמחשת הנושא, הוא מספר על אותה פגישה עם אנליסט מוערך ביותר (מספר אחד בתחומו) שהרוויח משכורת עצומה וזכה לכל פרסום מקצועי אפשרי. "האיש אמר לי שאחרי עשר שנים הוא עייף מתפקידו, שונא את הבוס שלו ולא רואה כל אופק מקצועי. הוא היה אומלל, חש לכוד בתפקידו ורצה לעזוב, אך מצד שני לא רצה לאכזב איש" . בשלב מסוים, תהה המנהל בפני קפלן האם עבד כה קשה כדי להרשים אחרים, עד ששכח ממה הוא נהנה באמת.

מן השיחה שהמשיכה להתגלגל, עלה כי האנליסט רצה בכלל להיות מנהל השקעות אך כיוון שהתחיל בכיוון אחד גם המשיך בו. "הצעתי לו לדבר עם גורמים בבתי השקעות, כולל זה בו עבד, בנושא החלפת קריירה", מתאר קפלן. "כשעשה זאת, גילה כי הבוסים שלו, שכלל לא היו מודעים להתעניינותו בחלק העסקי של התחום, ישמחו לתת לו את מבוקשו". בתוך זמן קצר הפך האנליסט למנהל השקעות בעל שם". היום, מסתבר, הוא קצת מתחרט כי חלפו עשר שנים תמימות עד שעשה הערכה מחודשת של מיקומו המקצועי אבל היום הוא שמח בחלקו.

דוגמה לאדם שכמעט עשה את הטעות הוא אותו סטודנט MBA מהארוורד שתהה באוזני קפלן באיזה מוסד פיננסי נחשק כדאי לו לעבוד. "אתה מתעניין בשווקים הפיננסים?, שאל אותו קפלן. "לא ממש", היתה התשובה.

"ומה היית עושה עם 10 מליון דולר בבנק?", המשיך לשאול. "אני מוסיקאי חובב והייתי משתלב בעסקים בתעשיית המוסיקה".

"ולמה אתה רוצה ללכת לעבוד במוסד פיננסי אם תשוקתך נמצאת בכלל בתחום המוסיקה?" - "כי זה מה שעושים כל החברים מהכיתה שלי". היתה התשובה.

  • עוד באותו נושא:
  • ניהול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully