וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין גבול לבירוקרטיה

עמירם כהן

3.8.2008 / 17:09

מינהל מקרקעי ישראל ידון ביוזמות להקמת תחנות כוח סולריות על גגות מבנים חקלאיים ומבני מגורים. עשוי להביא לביטול הפרויקטים

הנהלת מינהל מקרקעי ישראל תדון בעוד כשבועיים ביוזמות שצצו לאחרונה במגזר החקלאי להקמת תחנות כוח סולריות על גגות מבנים חקלאיים ומבני מגורים במגזר ההתיישבותי. מקורות כלכליים העריכו כי המינהל ידרוש מהיזמים תשלום בגין שימוש חורג בקרקע, מפני שהקמת מיזמים לייצור חשמל על קרקע חקלאית אינו עולה בקנה אחד עם חוק ההתיישבות.

על פי הערכת הכלכלנים, התשלום שיגבה המינהל עלול לפגוע, או אף לבטל לגמרי את כדאיות הפרויקטים הסולריים במגזר החקלאי, מפני שגם ללא התשלום הזה, התשואה על ההשקעה הנגזרת מהפרויקטים הללו נמוכה מאוד, וצפויה להסתכם ב-3%-4%.

לפני כחודש ,הקימה תנועת המושבים מיזם משותף עם חברת מיליוניום אלקטריק להקמת 200 תחנות כוח סולריות על גגות המבנים החקלאיים, בעיקר על גגות הרפתות והלולים, בהספק כולל של 10 מגאווט. המיזם יהיה זכאי למכור למדינה באמצעות חברת החשמל, את החשמל שייצר ב-2.01 שקל לקוט"ש, תעריף גבוה פי 4 מתעריף החשמל של חברת החשמל, וההכנסות ליזמים מהפרויקט עשויות להגיע ל-250 מיליון שקל בשנה. התערבות המינהל בנושא עלולה לשנות כליל תא התחשיב ולמנוע את הקמת המיזם.

בסוף השבוע הודיעו הקיבוצים כי ידונו בשיתוף פעולה דומה עם חברת Sunday, העוסקת גם היא בהקמת תחנות כוח סולריות. מקור במינהל אמר בתגובה כי הנושא צפוי לעולת בקרוב לדיון, ואם תתקבל החלטה היא תועבר למועצת מקרקעי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully