וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט האריך את צו הקפאת ההליכים של החברה הציבורית נידר

נורית רוט

3.8.2008 / 16:06

באשר לאורך התקופה וזהות הנאמן לתקופת ההקפאה תינתן החלטה נוספת במהלך השבוע הקרוב

הנאמן הזמני שמונה בשבוע שעבר על ידי בית המשפט, עו"ד אמיר בר טוב ממשרד ליפא מאיר, אמר בדיון כי שווי הנכסים של נידר, לפי ערכי מימוש מינימלי, מוערך בכ-255 מיליון שקל, וכי חובות החברה מוערכים בכ-295 מיליון שקל. חובות אלו כוללים: חוב לבנק לאומי בסך 110 מיליון שקל, חוב לבנק פועלים בסך 2.5 מיליון שקל, חוב לבעלי אג"ח בסך 140 מיליון שקל, חוב של 33 מיליון שקל לבעלי השליטה, ובנוסף חוב של כעשרה מיליון ליתר הנושים.



הנאמן הסביר כי מצבה של החברה כיום נובע מכך ש"החברה לא תכננה טוב את תזרים המזומנים שלה". לדבריו, נידר גייסה הרבה כסף מהציבור, בעיקר מבעלי האג"חים, והשקיעה הרבה ממנו לפרויקט הולילנד וכן לעסקה לרכישת קרקע בחיפה, שהכבידה על החברה ברמת תזרים המזומנים.



להערכת הנאמן, השווי של פרויקט הולילנד, שהוא "הלב הפועם של החברה כיום", נע בין 180 מיליון שקל ל-260 מיליון שקל, כך שלטענת החברה אם מממשים את הפרויקט, ולאו דווקא כקרקע, היא תוכל לשלם את כל חובותיה (יובהר כי אין המדובר בפרויקט הולילנד פארק בירושלים). הנאמן ציין כי קיבל עשרות פניות לרכישת החברה כולה, תוך המשך השלמת פרויקט הולילנד שהוא "פרוייקט הדגל שלה".



הנאמן הוסיף, כי לפי הרושם הראשוני שלו בעלי השליטה בחברה, האחים לבית רחמין, לא ניהלו את החברה בתרמית. להערכתו, מדובר בבעלי שליטה שהשקיעו מזמנם ואף מכספם - כ-25 מיליון שקל מכיסם הפרטי - כאשר ראו שהחברה נמצאת בקשיים.



לדעת הנאמן, מאחר שמדובר בחברה ציבורית שיש לה ערך של מיליוני שקלים מעצם היותה חברה ציבורית כדי לשמור על אותו ערך - עליה לשמור על היותה חברה פעילה ולא להיכנס להליך של פירוק או כינוס. לפיכך ביקש מבית המשפט להורות על המשך הקפאת ההליכים. לדבריו, פסק זמן זה יכול לאפשר תכנון מחדש של לוח התשלומים של החובות החברה באופן שמבחינת נידר היא תוכל לעמוד בהתחייבויות שלה לנושים.



בא כוח בנק לאומי, הנושה הגדול ביותר של נידר, עו"ד עופר שפירא, התנגד להקפאת ההליכים וטען כי יש לממש את הנכס הידוע כהולילנד, תחת פיקוח הדוק של בית המשפט. זאת על מנת להשיג במסגרת המכירה את המחיר הטוב ביותר שניתן להשיג על הקרקע.



גם בא כוח בנק פועלים, עו"ד מור נרדיה, התנגד להקפאה וטען כי יש לפתוח בהליך של כינוס נכסים.



בא כוח מע"מ, עו"ד יעל נווה, הודיעה כי לחברה חוב למע"מ בסך כ-1.15 מיליון שקל, וכי היא מתנגדת להקפאת ההליכים, בין השאר משום שנגד החברה ונגד אחד מבעלי השליטה בה הוגש בדצמבר 2006 כתב אישום בגין קיזוז חשבוניות מס פיקטיביות בסכום העולה על מליון שקל.



עו"ד שי צוקרמן, המיצג את בעלי איגרות החוב הסכים להקפאת ההליכים, בכפוף לכך שבעלי השליטה יסכימו לכך שחובם יהיה חוב נדחה לעומת חוב מחזיקי האג"ח. הוא הציע למנות את עו"ד פנחס רובין כנאמן נוסף יחד עם עו"ד ברטוב.



עו"ד דורון לנגה, ב"כ בעלי השליטה, טען כי לבנק לאומי יש אינטרס נוסף מלבד היותו נושה של נידר, שכן לדבריו הוא שותף בקרקע שנמצאת בצמוד לקרקע בהולילנד.לדבריו, "זה כינוס של בעל עניין בנקאי עם בעל עניין של קרקע נדל"ני באותה קרקע". הוא הציע למנות את עו"ד יעקב אמסטר לנאמן, משום שלדעתו יש למנות נאמן שאינו קשור, ולא היה קשור לפעילות החברה. בא כוחה של נידר, עו"ד גד ויסקינד, הוסיף כי הבנק הציב כל מכשול אפשרי במהלך התגלגלות של פרוייקט הולילנד.



בסופו של דבר, לאחר שהשופט המליץ לבאי כוח הבנקים להסכים להארכת הקפאת ההליכים לתקופה מוגבלת, הם השאירו את בקשתם לשיקול דעת בית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully