וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מגיע לאולמרט?

צבי זרחיה

4.8.2008 / 10:02

הודעת הפרישה של אולמרט מעוררת מחלוקת בנוגע להטבות שהוא עשוי לקבל, אם יבחר להמשיך בכהונתו כח"כ או יפרוש גם מתפקיד זה

ההודעה שמסר ראש הממשלה אהוד אולמרט בסוף השבוע, כי יפרוש מתפקידו באמצע ספטמבר לאחר שייבחר יו"ר חדש למפלגת קדימה, מעוררת מחלוקת בנוגע להטבות שהוא עשוי לקבל, אם יבחר להמשיך בכהונתו כחבר כנסת או אם יפרוש גם מתפקידו הפרלמנטרי.

אם אולמרט יבחר לפרוש גם מהכנסת, הוא יהיה זכאי, כראש ממשלה לשעבר, להטבות הבאות: לשכה, עוזרים, מזכירות, נהג, יועצים, אבטחה וביטוח בריאות - בעלות כוללת של 1.5-2 מיליון שקל בשנה. זאת למשך חמש שנים מיום עזיבת המשכן.

אולמרט יקבל גם גמלה חודשית בסך של 41 אלף שקל, בגובה שכרו כראש ממשלה, וזאת בשל הוותק הרב שלו בממשלה, בכנסת ובעיריית ירושלים. בנוסף, אולמרט ייהנה לכל חייו מאחזקת טלפון שנתית בסך של 8,400 שקל בשנה ולמימון של מנוי לעיתון יומי.

בכל מקרה, כראש ממשלה לשעבר, זכאי אולמרט גם לאחסון תכולת מעונו לשלושה חודשים מתום הכהונה, ולמענק של כ-14.7 אלף שקל לכיסוי הוצאות מעבר מהמעון הרשמי לבית פרטי, או להחזר של שלושה חודשים של הוצאות שכירות.

ואולם החשב הכללי באוצר שוקי אורן יתקשה להעניק הטבות אלו לאולמרט, למעט הפנסיה. זאת לאחר ששלל באחרונה את דרישותיו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב, לקבל לשכה במגדלי עזריאלי בתל אביב ורכב חדש מסוג אאודי 8A.

אשתקד, בעקבות פרשת קצב, החליטה ועדת הכספים לשלול את העמדתם של לשכה, עוזרים ורכב לנשיא מדינה או ראש ממשלה לשעבר המורשעים בעבירה שיש עמה קלון. אך הוועדה לא התייחסה למצב שבו קיים כתב אישום נגד מי מהם, או שהם נאלצו לפרוש בגין חקירת משטרה בעניינם. כל עוד שאולמרט לא הורשע בעבירה שיש עמה קלון, יצטרך אורן לתמרן בין היענות לדרישותיו, לבין התקדים בהחלטתו, שנסמכה על עמדת היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, להימנע ממתן הטבות פרישה לקצב. לכל היותר, אורן יוכל להעניק לאולמרט לשכה באחד ממתקני מינהל הדיור בתל אביב או לשכור לשכה צנועה, וכן להעמיד לרשותו רכב שרד משומש, כפי שהציע לקצב.

יו"ר ועדת האתיקה ח"כ חיים אורון (מרצ) חזר באחרונה על תביעתו כי ועדת הכספים תקפיא הטבות לנשיא מדינה ולראשי ממשלה לשעבר שהוגש נגדם כתב אישום. ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו), שכיהן עד לאחרונה כיו"ר ועדת הכספים, לא העלה את ההצעה לדיון, וכעת מקווה אורון כי היו"ר החדש, ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה), יקיים דיון בעניין.

אם יבחר אולמרט להמשיך לכהן כחבר כנסת, לאחר התפטרותו מראשות הממשלה (ואגב כך להמשיך ליהנות מחסינות), הוא לא יהיה זכאי למימון לשכה ועוזרים, הניתנים לראשי ממשלה לשעבר שאינם ח"כים. עם זאת, לפי הנחיות השב"כ, הוא יקבל רכב שרד ומאבטחים. בנוסף, הכנסת תעמיד לרשותו עוזר פרלמנטרי בכיר בשכר של 28 אלף שקל בחודש, בנוסף על שני העוזרים שהם זכאי כחבר כנסת רגיל.

כמו כל הח"כים, יהיה זכאי אולמרט לתקציב שנתי של 68 אלף שקל בעבור שכירת לשכה פרלמנטרית מחוץ לבית המחוקקים. משכורתו של אולמרט תהיה כ-33 אלף שקל בחודש, ובנוסף הוא יקבל גמלה כשר וראש ממשלה לשעבר, של כ-3,000 שקל - ובסך הכל 36 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully